Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » حقش این بود که رئیس‌جمهور استیضاح می‌شد + فیلم

hazrati_082618.jpgاعتمادآنلاین | الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان بیان کرد: امروز روز سختی برای مجلس است. می‌خواهد تصمیم بزرگی بگیرد. برای خود من هم روز سختی است. سخت‌ترین تصمیم امروز بود که اولا استیضاح وزیر را امضا کردم که حدود 30 سال است با هم دوست هستیم. استیضاح یک رفیق برای من سخت بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به تلاش‌ها برای رایزنی و پس گرفتن امضای خود، عنوان کرد: علاوه بر این به خاطر قدرت و لابی قوی وزیر که باید به جای ظریف او را معرفی کنیم، از داخل و خارج مجلس به من رجوع کردند و از من خواهش کردند که امضایت را پس بگیر. پاسخ منفی به آن‌ها هم برای من سخت بود. بعضی‌ها به من گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی‌شان را با من قطع خواهند کرد.

او ادامه داد: موضوع استیضاح و برنامه اقتصادی دولت به گونه‌ای چرخیده که امروز ما با مردم مواجهیم، با مردم اقشار پایین که نابود شدند و پوستشان کنده شد و از بین رفتند.

حضرتی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مردمی خود تاکید کرد: من برای اینکه در جریان مشکلات مردم قرار بگیرم با 250 نفر از مردم دیدار کردم که همه نالان و گریان بودند و من جوابی برایشان نداشتم.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم در کشور گفت: تورم این ملت را بیچاره کرده است. من نمی‌توانم مشکلات مردم را فدای رفاقت 30 ساله کنم.

این نماینده مجلس با تاکید بر حمایت خود از دولت بیان کرد: بسیاری از همکارانم به من گفتند لااقل صحبت نکن. ما وظایف‌مان را در قبال دولت روحانی در سال 92 انجام دادیم و در یک رقابت ناعادلانه و فشرده وی را در پست ریاست جمهوری نشاندیم. در سال 94 ملت مجلسی را انتخاب کردند که مجلس معتدلی است و افسارش مثل مجلس قبل در دست تندروها نیست.

حضرتی با بیان اینکه روحانی در دوره اول خوب عمل کرد، تاکید کرد: موضوع برجام و ارتباط با کشورهای اروپایی و آفریقایی برقرار شد و فضا برای فعالیت اقتصادی در مسیر درست قرار گرفت. در سال 96، مردم با او اتمام حجت کردند و رأی بالاتری به او دادند با این انتظار که مشکلات اقتصادی مردم را بیشتر مورد توجه قرار بدهند اما روحانی نتوانست به این مشکلات توجه کند.

او با اشاره به این موضوع که روحانی لحظه به لحظه عقب نشست و یأس بر این ملت نشست، گفت: بیاید به دور از نگاه حزبی و جناحی به عملکرد دولت نگاه کنیم.

حضرتی افزود: من از کرباسیان پرسیدم که می‌دانید میانگین تورم در دنیا چقدر است؟ 1.7 درصد. در افغانستان 4 درصد است. آیا تورم 19 درصد برای کشور افتخار است؟ تورمی که پیش‌بینی می‌شود 40 درصد بشود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان گفت: کی باید ستاد فرماندهی جنگ تشکیل شود؟ آ‌ن‌هایی که فقیر بودند بدبخت شدند. ما نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌اعتنا باشیم. وزیر اقتصاد یعنی معمار اقتصاد این کشور. خیلی از کشورها وزیر اقتصادشان معمار وضعیت اقتصادی کشور بود.

نماینده تهران با بیان اینکه ملت احساس بی‌پناهی می‌کنند، تاکید کرد: می‌روند مسکن و ارز و طلا می‌خرند نمی‌دانند باید چه کنند. دولت کدام ستاد جنگی را تشکیل داد در مقابل اقدامات آمریکا؟ مردم از کجا ببینند که شما دارید جدی کار می‌کنید؟

حضرتی با بیان اینکه ما بدبخت سوء تدبیرها هستیم، گفت: نیمه آبان تحریم‌ها شروع می‌شود و هنوز کاری نشده و ما داریم می‌لرزیم.

او با تاکید بر این موضوع که در رفتار دولتمردان ما و قوه‌قضاییه آمادگی برای جنگ تمام عیار دیده نمی‌شود، بیان کرد: حقش این بود که رئیس‌جمهور و جهانگیری و نیلی و نهاوندیان و نوبخت و سیف استیضاح می‌شدند، اما ما فقط دستمان به وزیر اقتصاد رسید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy