Tuesday, Aug 14, 2018

صفحه نخست » دستور قوه‌قضاییه به سازمان محیط زیست درباره فعالان بازداشتی

mz_081318.jpgایران اینترنشنال - عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست، خبر داد که قوه‌قضاییه به مسئولان این سازمان دستور داده است که پیگیری وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت شده را رها کنند.

کلانتری روز دوشنبه ۲۲ مرداد و در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت، بار دیگر اعلام کرد که براساس نظر وزرت اطلاعات این افراد جاسوس نیستند و مدرکی درباره جاسوسی آن‌ها وجود ندارد.

نیلوفر بیانی، هومن جوکار، میرحسین خالقی، سام رجبی، مراد طاهباز، طاهر قدیریان، سپیده کاشانی و عبدالرضا کوهپایه فعالانی هستد که از بهمن ماه سال ۹۶ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست، نیز از جمله بازداشت‌شدگان بود، اما ۲۱ بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که او در زندان دست به «خودکشی» زده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گفته رییس سازمان محیط زیست، قوه‌قضاییه تکلیف پرونده افراد بازداشت‌شده را مشخص نکرده و در کنار آن به این سازمان اعلام کرده است که وضعیت پرونده افراد بازداشتی «به شما ربطی ندارد و آن را پیگیری نکنید».

کلانتری پیش از این هم گفته بود که هیاتی با حضور وزیر دادگستری، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و معاون امور حقوقی رئیس جمهور از سوی حسن روحانی برای بررسی پرونده این افراد تعیین شده و در نهایت «به این نتیجه رسید که فعالان بازداشت شده باید آزاد شوند چون هیچ سندی برای اثبات تهمت‌هایی که به این افراد زده شده، وجود ندارد».

همان زمان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اما گفت اعضای این هیات و آقای کلانتری به پرونده متهمان دسترسی نداشته بنابراین نه این هیات نه رئیس سازمان محیط زیست «حق اظهارنظر و مداخله» در این پرونده را ندارند.

رییس سازمان محیط زیست همچنین خبر داده است که سازمان‌های غیردولتی محیط زیستی در حال حاضر دچار بلاتکلیفی هستند و فعالیت‌های‌شان «راکد» شده، چرا که نمی‌دانند «تا کجا فعالیت کنند که به آنها انگ جاسوسی زده نشود».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy