Wednesday, Aug 15, 2018

صفحه نخست » طرح اتهام جاسوسی علیه نسرین ستوده

Nasrin_Sotoudeh.jpgرادیو فردا - وکیل مدافع نسرین ستوده، وکیل دادگستری که اکنون در زندان اوین به سر می‌برد، روز سه شنبه ۲۳ مرداد گفته است، دو پرونده جدید برای موکلش تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، پیام درفشان در خصوص آخرین وضعیت پرونده نسرین ستوده اظهار داشت: موکلم چند وقت پیش تحت این عنوان که یک حکم غیابی علیه وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است، بازداشت شد.

نسرین ستوده روز ۲۳ خرداد بازداشت شد و به گفته وکلیش «به خاطر محکومیت به پنج سال حبس تحت عنوان اتهامی جاسوسی که در کیفرخواست وی وجود ندارد، شکایت بازپرس دادسرای کاشان و صدور قرار بازداشت توسط شعبه دوم بازپرسی در زندان به سر می برد.»

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

پیام درفشان همچنین تصریح کرده است: «در مراجعه ای که بهزادی وکیل دیگر ستوده به دادسرای اوین داشت، گفته شد وی به خاطر حکم غیابی صادره توسط قاضی پرونده، جلب و زندانی شده است. به دنبال این موضوع، وکیل ستوده درخواست واخواهی می کند و طبق قانون پس از درخواست واخواهی، دادگاه باید قرار وثیقه صادر و متهم را تا زمان صدور حکم قطعی آزاد کند. »

وی افزوده است: «به رغم این موضوع، شعبه دادگاه انقلاب این موضوع را نمی پذیرد. همچنین اینکه در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا برای ستوده، اتهامات وی تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری عنوان شده اما شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی برای موکلم، حکم صادر کرده است.»

در همین زمینه، رضا خندان، همسر نسرین ستوده روز سه شنبه در گفت وگو با رادیو فردا تصریح کرد، دادگاه انقلاب با استناد به ماده ۵۱۰ قانون مجازات اسلامی که در خصوص کمک به جاسوسان است، همسرم را با حکمی غیابی محکوم کرده است.

رضا خندان تاکید کرده است که دادسرای اوین چنین اتهامی را به نسرین ستوده وارد نکرده بود و حکم با کیفرخواست تطبیق ندارد.

آقای خندان می‌گوید، دکتر بهزادی وکیل نسرین ستوده به این حکم به دلیل غیابی و مخدوش بودن اعتراض کرده است.

وی اضافه کرده است که خانم ستوده همچنان در زندان اوین در بازداشت موقت بسر می برد و دو روز پیش دو ماه بازداشت موقت او به پایان رسیده است.

رضا خندان می‌گوید: چنانچه حکم بازداشت موقت برای ماه سوم تمدید شده باشد باید به همسرم ابلاغ شود ولی امروز من با او صحبت کردم و هنوز حکم تمدید بازداشت موقت به او ابلاغ نشده است.

نسرین ستوده طی سال های اخیر وکالت شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی را به عهده داشته است. وی همچنین در جریان اعتراضات زنان به حجاب اجباری که به اعتراضات «دختران خیابان انقلاب» مشهور شد، وکالت تعدادی از این زنان را به عهده داشت.

نسرین ستوده شهریور سال ۸۹ نیز بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال زندان آزاد شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy