Wednesday, Aug 22, 2018

صفحه نخست » رفع حصر قدمهای نخست برای تغییر نحوه حکمرانی در جمهوری اسلامی است

arjomand_082218.jpgاردشیر امیرارجمند در ارتباط با شایعاتی که از صبح امروز در خصوص رفع حصر صورت گرفته بود گفت: هر اتفاق جدیدی در این مورد رخ دهد طبق روال معمول از طریق وبسایت کلمه اطلاع رسانی آن صورت می گیرد تا مردم در جریان باشند.

وی به رادیو فردا گفت: در خصوص دیدار آقای موسوی و خانم رهنورد با فرزندانشان، اتفاقی نیست که تازه رخ داده باشد و در گذشته هم بوده است. این مساله که از حصر چیزی جز پوسته نمانده تعبیر درستی نیست و فقط جنبه خبری دارد وبا واقعیت نیز منطبق نیست. عید قربان فرارسید و طبق گفته منابع خبری قرار بر این بود که پایان حصر روز عید قربان باشد اما چنین اتفاقی رخ نداد. خبرهای خوشی درباره حصر منتشر میشود، اما به سرعت تکذیب می شوند. به هرحال همین قدر که بتوانند محصورین به خانه فرزندان برای ملاقات بروند خبر مثبتی است، اما هشت سال است که حصر وجود دارد و باید برداشته شود.

مشاور میرحسین موسوی خاطر نشان کرد: پایان حصر یعنی آنکه آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد بتوانند آزادنه از خانه خارج شوند، با هرکس که خواستند تماس داشته باشند، مواضع خود را آزادانه اتخاذ کنند و زندگی اجتماعی و شغلی خود را داشته باشند. چنین اتفاقی رخ نداده، افرادی قول هایی دادند، حال که نمی توانند به قول خود عمل کنند، نباید باعث بروز اخباری شوند که مساله حصر را لوث کند. در رابطه با رسیدن کتاب و مجلات محدودیت هایی وجود داشته اکنون هم محدودیت ها هست، اما بعضی کتاب ها که پیش از این در دسترس محصورین نبوده اکنون در دسترس هست.

وی افزود: امیدوار هستیم که در آینده شاهد رفع حصر باشیم. وقوع این امر به تصمیم گیری آقای خامنه ای بر میگردد. اگر او قبول کند که کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد گشایش هایی رخ خواهد داد. در شرایط کنونی باید از همه عوامل برای تقویت همبستگی ملی استفاده شود تا راه برون رفت دموکراتیک عملی و منطقی را در پیش بگیریم. حتی اگر منافع جناحی خود را در نظر بگیرند اقدام به رفع حصر خواهند کرد چرا که این کار به نفع همه است. اگر این کار را انجام دهند یعنی اینکه حاکمیت قبول کرده قدم های نخست برای تغییر نحوه حکمرانی را در پیش بگیرد و به مردم نزدیک شود یعنی راه عقلانیت را در پیش گرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy