Friday, Aug 24, 2018

صفحه نخست » همسران نخست‌وزیر پاکستان: صوفی، مجری تلویزیونی، میلیونر

pak_082418.jpgالعربیه - به نظر می‌رسد مهارت‌های عمران‌خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان تنها به دوران ورزشی و قهرمانی کریکت محدود نمی‌شود و او علاوه بر سیاست، در زندگی شخصی‌اش نیز مهارت‌های خاص خود را دارد.

همنا وسیم چمنه، روزنامه‌نگار پاکستانی درباره عمران‌خان نوشت: «او با وعده‌هایش درباره امور مختلف، امید را در سراسر پاکستان منتشر کرد و روی موضوعات متعددی مانند توزیع درآمدها بین فقرا و ثروتمندان، حقوق حیوانات و بدرفتاری با کودکان تمرکز کرد.»

زندگی شخصی عمران‌خان که توانست با مهارتی کم‌نظیر از دنیای قهرمانی ورزشی به بالاترین سطح سیاسی در کشوری بسیار پیچیده از نظر روابط سیاسی، نظامی، امنیتی و قبیله‌ای برسد، کنجکاوی بسیاری از مردم و رسانه‌ها را برانگیخته است. او تا کنون 3 بار ازدواج کرده و این امر کنجکاوی‌ها درباره زندگی او را بیشتر کرده است.

همسر صوفی که تا پیش از ازدواج چهره‌اش را ندیده بود

بشری مانکا، همسر سوم عمران‌خان است. او با حضور با نقاب در مراسم تحلیف نخست‌وزیر توجه همگان را به خود جلب کرد. نقاب سفید بشری مانکا که بسیار شبیه لباس محلی زنان پاکستانی است، تصویر او را در صفحات اول رسانه‌های مختلف نشاند. این امر بسیاری را بر آن داشت تا درباره همسران سابق نخست‌وزیر تنها کشور اتمی مسلمان به کنکاش بپردازند.

بشری مانکا 40 سال سن دارد و در فوریه گذشته و در اوج رقابت‌های انتخاباتی پاکستان با عمران خان ازدواج کرد. عمران خان در ماه ژانویه از او خواستگاری کرده بود و بشری پس از مشورت با 5 فرزندش و خانواده‌اش، با این درخواست موافقت کرد.

p1.jpeg

بشری مانکا و عمران خان

بشری مانکا که از او با نام بشری بی‌بی نیز یاد می‌شود، پیش از این همسر خوار فرید مانکا، یکی از مقامات عالیرتبه گمرک اسلام بود و از او صاحب 5 فرزند شد. خانواده بشری از افراد قبیله مانکا که یکی از شاخه‌های یکی از قبایل مهم پنجاب به نام قبیله واتو است، هستند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

عمران خان در 21 ژوئن 2018 به روزنامه دیلی میل بریتانیا گفت که تا پیش از ازدواج چهره بشری مانکا را ندیده بود. بشری به یکی از عقاید صوفی در پاکستان باور دارد.

مجری تلویزیونی، «بزرگترین اشتباه» زندگی عمران‌خان

دیلی‌میل از عمران خان نقل کرد که ازدواج او با ریهام‌خان بزرگترین اشتباه زندگی او بود. ازدواج این دو که در 6 ژانویه 2015 صورت گرفت، چندان به طول نیانجامید و در 30 اکتبر همان سال، زندگی مشترکشان به پایان رسید.

ریهام شهروند بریتانیاست ولی در سال 1973 در شهر اجدابیای لیبی به دنیا آمد. او دکتر یک پزشک پاکستانی پشتو به نام رمضان نیر است. عبدالحکیم خان، عموی ریهام حاکم سابق ایالت خیبر بختونخاوا پاکستان بود. ریهام مدت‌ها مجری بخش پیش‌بینی آب و هوا در بی‌بی‌سی لندن بود. او مدرک لیسانس علوم دارد، در 19 سالگی با پسرعمویش ایجاز رمضان ازدواج کرد و از او صاحب 3 فرزند شد. او پس از آن یک برنامه گفتگو در شبکه تلویزیونی اردو زبان دان نیوز تحت عنوان «ریهام خان شو» اجرا کرد و در اولین برنامه‌اش عمران خان را به عنوان مهمان دعوت کرد.

p2.jpg

ریهام‌خان و عمران خان

در سال 2018 و پیش از انتخابات پاکستان، ریهام خان کتابی منتشر کرد و در آن به شدت از همسر سابقش انتقاد کرد.با اینحال عمران‌خان و حزبش پیروز انتخابات شدند.

همسر اول، دختر میلیونر بریتانیایی

عمران‌خان در 16 می 1995 زمانی که 40 سال داشت، با یک دختر 20 ساله بریتانیایی به نام جمیما گولد سمیت ازدواج کرد. جمیما دختر یک تاجر و میلیونر انگلیسی به نام جمیز گولد اسمیت بود و پس از ازدواج با عمران خان به اسلام گروید و برای زندگی با او، به پاکستان نقل مکان کرد. زمانی که عمران خان تصمیم گرفت از دنیای ورزش به دنیای سیاست برود، جمیما شرکتی در پاکستان تاسیس کرد. این زوج دو پسر به نام‌های قاسم و سلیمان دارند ولی ژوئن 2004 از یکدیگر جدا شدند.

p3.jpg

جمیما گولد سمیت و عمران خان

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy