Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » حسین کروبی: هیچ تغییری در وضعیت حصر رخ نداده است

Mehdi_Karoubi.jpgدویچه وله ـ پس از انتشار اخباری پراکنده درباره تغییرات در وضعیت موسوی، کروبی و رهنورد، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، گفته هیچ تغییری در وضعیت پدرش ایجاد نشده است.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، نامزد ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که از سال ۸۹ در حصر خانگی است، گفته هیچ تغییری در وضعیت پدرش ایجاد نشده است.

حسین کروبی که روز چهارم شهریور (۲۶ اوت) با سایت خبری "رویداد ۲۴" گفت‌وگو کرده گفته به نظر نمی‌رسد که دولت و حاکمیت اراده و عزم جدی برای حل مسئله حصر داشته باشند.

هفته گذشته دختران موسوی و رهنورد اعلام کردند که حصار فلزی که بر پنجره‌های محل اقامت پدر و مادرشان جوش خورده بود، باز شده است. همچنین این دو نفر اجازه پیدا کرده‌اند که از منزل خارج و به دیدار دخترانشان بروند.

همین خبر باعث شد که شایعاتی مبنی بر رفع حصر از موسوی، کروبی و رهنورد در ایام عید قربان و عید غدیر منتشر شود.

حسین کروبی اما گفته است: «هیچ اتفاق خاصی در هشت ماه گذشته برای پدرم رخ نداده است و از زمانی که ایشان در بیمارستان قلب تهران به خاطر کار گذاشتن باتری بستری و مرخص شدند، اتفاق و گشایش خاصی صورت نگرفته است و فقط اجازه داده شد که اعضای خانواده شامل فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هر زمان که خواستند با پدر دیدار داشته باشند و به خانه ایشان بروند و مشکلی هم از این بابت که به خانه پدر برویم نداریم.»

مطالب بیشتر در دویچه وله فارسی

به گفته فرزند مهدی کروبی، آخرین گشایشی که در وضعیت پدرش ایجاد شده، مربوط به نوروز امسال بوده که برای اولین بار اجازه دادند خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها با مهدی کروبی دیدار داشته باشند.

حسین کروبی همچنین گفته به پدرش اجازه داده شده تا از خانه خارج شده و به دیدار فرزندانش برود اما او قبول نکرده و گفته نیازی به این کار نیست.

کروبی درباره امکان رفع حصر گفته است: «متاسفانه هیچ اراده جدی در دولت جهت رفع حصر دیده نمی‌شود، زیرا اگر آقای روحانی تصمیم محکمی در این باره داشت می‌توانست مانند برجام با رایزنی و قاطعیت موضوع حصر را حل کند.»

به گفته او روحانی مشخصا وعده رفع حصر را در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش مطرح کرده اما وقتی نمایندگان در این باره از او سوال کرده‌اند، گفته من هیچ وعده‌ای برای رفع حصر نداده‌ام.

حسین کروبی گفته است: «در حال حاضر بعد از پنج سال از ریاست جمهوری آقای روحانی دلمان به این خوش است که چند ماهی است که خانواده محصورین هر زمان خواستند می‌توانند با محصورین ملاقات داشته باشند.»

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یک سال پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بدون محاکمه در حصر خانگی قرار گرفتند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy