Tuesday, Aug 28, 2018

صفحه نخست » پریسا رفیعی، دانشجوی ۲۱ ساله، به ۷ سال حبس محکوم شد

Parisa_Rafiei.jpgرادیو فردا ـ وکیل پریسا رفیعی، دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه تهران، خبر داد که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران موکلش را به هفت سال زندان محکوم کرده است.

سعید خلیلی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که موکلش با اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به هفت سال زندان محکوم شده است.

آقای خلیلی در توئیتر خود نوشت که پریسا رفیعی به دلیل شرکت در تظاهرات ۱۶ آذر، بیان مطالبات صنفی دانشجویی و موارد مشابه به این حکم غیرمنصفانه محکوم شده است.

وکیل پریسا رفیعی ابراز امیدواری کرده که دادگاه تجدید نظر حکم تبرئه موکلش را صادر کند.

پریسا رفیعی، دانشجوی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روز ششم اسفند سال گذشته از سوی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و ۲۸ اسفند با وثیقه آزاد شده بود.

پیش از این صفیه قره‌باغی، خاله پریسا رفیعی، از ضابط پرونده نقل کرده بود که خواهرزاده‌اش به خاطر «همکاری نکردن» از حقوقش محروم می‌شود.

حکم هفت سال زندان در حالی برای این دانشجو صادر شده که در ماه‌های گذشته صدور احکام سنگین زندان برای تعدادی از دانشجویان اعتراضات دانشجویی را به دنبال داشته است.

روز شنبه نیز رویا صغیری، دانشجوی تبریزی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه ٩۶، برای تحمل ٢٣ ماه حبس، به زندان تبریز منتقل شد.

در همین حال مجید سرسنگی، معاون فرهنگی وزیر علوم، روز شنبه گفت که دادگاه ۲۵ دانشجوی دانشگاه تهران که همزمان با اعتراض‌های سراسری دی‌ماه بازداشت شده بودند، تشکیل شده و ۲۰ دانشجوی دیگر منتظر برگزاری دادگاه هستند.

۶۸ تشکل دانشجویی در ایران در مردادماه با انتقاد شدید از احکام صادرشده علیه دانشجویان اعلام کرده بودند که اجازه نخواهند داد بار دیگر «تمامیت‌خواهان» آزادی را نشانه بروند.

پیش از آن نیز ۱۲۵ تن از استادان دانشگاه‌های مختلف ایران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، نسبت به بازداشت و احکام صادرشده برای دانشجویان در ماه‌های اخیر اعتراض کرده و خواستار «حمایت» وی از دانشجویان شده بودند.

حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲، وعده بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و از بین بردن «فضای امنیتی» در دانشگاه‌ها را مطرح ‌کرده بود.

با این همه، گروه‌های مختلف دانشجویی در سال‌های اخیر بارها به «امنیتی ماندن» فضای دانشگاه‌ها و «ستاره دار شدن» دانشجویان اعتراض کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy