Thursday, Sep 6, 2018

صفحه نخست » ترامپ: ایران اکنون در آشوب کامل است

Trump.jpgرادیو فردا - رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۴ شهریور گفت نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در ارتباط با ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد و برایش هم مهم نیست که رهبران ایران بخواهند با او صحبت کنند یا نه.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ این اظهارات را پیش از ملاقات با امیر کویت در واشینگتن بیان کرد.

وی گفت: «ایران در حال حاضر در آشوب کامل است. و آنها تنها به فکر نجات خودشان به عنوان کشور هستند».

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «باید ببینیم چه اتفاقی در ارتباط با ایران می‌افتد. اینکه بخواهند صحبت کنند یا نه، بستگی به خودشان دارد، نه به من. من همیشه در دسترس خواهم بود ولی مهم نیست بشود یا نشود».

وقتی از آقای ترامپ پرسیده شد که آیا احتمال دارد با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار داشته باشد، گفت: «ممکن است. همه چیز امکان‌پذیر است. باید ببینیم».

آقای ترامپ روز هشتم مرداد اعلام آمادگی کرده بود که حاضر است بدون قیدوشرط با رهبران ایران درباره اختلافات میان دو کشور مذاکره کند. مقام‌های جمهوری اسلامی بویژه آیت‌الله علی خامنه‌ای این پیشنهاد را رد کردند.

آقای ترامپ ۱۸ اردیبهشت امسال آمریکا را از برجام خارج کرد و در اواسط مرداد دور اول تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را بازگرداند. وی گفته که خواهان توافقی جامع با ایران درباره برنامه هسته‌ای، موشکی و نقش تهران در منطقه است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فشارهای آمریکا در ماه‌های گذشته و بازگشت تحریم‌های این کشور علیه تهران همراه با سوءمدیریت داخلی سبب شده که پول ملی و اقتصاد ایران به شدت ضربه بخورد.

آخرین آمار حاکی است که ارزش ریال از زمان خروج آمریکا از برجام بیش از ۱۴۰ درصد کاهش یافته و قیمت انواع ارزهای خارجی، کالاهای اساسی و مواد اولیه به شدت بالا رفته است.

شهرهای مختلف ایران در ماه‌های گذشته در اعتراض به گرانی و ناامنی اقتصادی شاهد اعتراض‌های اقشار مختلف مردم بود ولی این اعتراض‌ها از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی سرکوب شدند.

آمریکا اعلام کرده که دور دوم تحریم‌ها را از ۱۳ آبان امسال اجرایی خواهد کرد که هدف از آن به صفر رساندن فروش نفت ایران و کاهش شدید درآمدهای تهران است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy