Friday, Sep 7, 2018

صفحه نخست » «حقایق» جامعه از چشم رهبری و خبرگانش؛ محمد جواد اکبرین؛ سایت کلمه

6B84B128-A0D5-4203-BC1F-71DAD5008004.jpegاجلاس ۲روزه‌ی مجلس خبرگانِ رهبری دیروز پایان یافت و در بیانیه‌ی پایانی‌اش بر «حمایت از جبهه مقاومت؛ فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و بحرین/اشتغال/اصلاح ساختار بانکی/وظائف قوای ۳گانه» تاکید کرد. آخرش هم توصیه کرد به صرفه‌جویی و قناعت. یعنی در ۸بند، دریغ از یک کلمه‌ی مرتبط با شرح وظائف خبرگان!

عبدخدایی، یکی از نمایندگان این مجلس هم در نُطقش گفت: «به عنوان عضو خبرگان حق دارم از مسئولان بپرسم که تا چه اندازه دستور رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده‌اند؟» هیچکس هم نبود به او بگوید که از قضا فقط به عنوان «یک شهروند» حق دارد از مسئولان بپرسد، نه به عنوان «عضو خبرگان»! شرح وظائف خبرگان در اصل ۱۱۱ قانون اساسی آمده که عبارت است از نظارت بر عملکرد رهبری و عزل و نصبش، نه پرسش از مسئولان!

امروز هم رفته‌اند دستبوس، تا موحدی کرمانی، نایب‌رئیس مجلس در گزارشِ این ۲روز بگوید: «اجلاس اخیر به مسائل اقتصادی و میزان موفقیت قوای سه‌گانه در حل آنها اختصاص داده شد». رهبری هم گفت: « رجزخوانی نمی‌کنیم بلکه با اطلاع دقیق می‌گوییم که کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم و آرمانها و حقایق انقلابی است/حضور گسترده جوانان در راهپیمایی اربعین، اعتکاف، نماز جماعات دانشگاهها و جلسات ماه رمضان، نشان‌دهنده‌ی پیشرفت در زمینه‌های معنوی است».

در بخش‌های دیگر صحبتش⁩ از دولت حمایت کرد و از مخالفان خواست «خوبی‌ها را هم ببینند». وقتی کسی در دوره‌های مختلف، درست هنگامی که دولتِ نامطلوبش نسبتا موفق عمل می‌کرد خودش خوبی‌ها را ندید و پشتیبان تندترین حملات بود؛ معنای کاری که الان دارد در ضعیف‌ترین دوران عملکرد دولت می‌کند حمایت از آن نیست بلکه ترس از فروپاشیِ کلیّت نظام است.

بماند که «حقایق» را باید در سفره و سفر و آب و آبروی مردم جستجو کرد نه در راهپیمایی اربعین، اعتکاف، نماز جماعات دانشگاهها و جلسات ماه رمضان.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy