Sunday, Sep 9, 2018

صفحه نخست » جزئیات اعتراض مجدد به سخنرانی عبدالکریم سروش در کانادا + فیلم

soroosh_090918.jpgایران اینترنشنال - گروهی که پیش از این نیز در تورنتوی کانادا با هجوم به محل سخنرانی عبدالکریم سروش، مانع از برگزاری سخنرانی او شده بودند، این بار نیز با حضور در نشست این متفکر ایرانی در شهر ونکوور کانادا، از سخنرانی او جلوگیری کردند.

این سخنرانی به‌دعوت دانشجویان دانشگاه سایمون فریزر انجام شده بود، اما ساعاتی پیش از برگزاری آن، برخی از معترضان به این مراسم، در نشست حاضر شدند و با دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و سروش و رونمایی از چند پارچه‌نوشت در اعتراض به عبدالکریم سروش، خواستار لغو سخنرانی شدند.

در اطلاعیه‌‌ای که روی سایت روزنه قرار گرفته، این گروه خود را «تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران - ونکوور) نام نهاده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در اطلاعیه این گروه که خود را «جمعی از ایرانیان آزادی‌خواه و کمونیست ساکن ونکوور» لقب داده‌اند، آمده که روز پنج‌شنبه هشتم شهریورماه، در محل سخنرانی عبدالکریم سروش دست به اعتراض زده‌اند. آن‌ها در این اطلاعیه، سروش را از «سردمداران کشتار دانشجویان و پاک‌سازی دانشگا‌‌ه‌ها معروف به انقلاب فرهنگی» لقب داده و در ادامه نوشته‌اند: «درپی این اعتراض، عبدالکریم سروش در محل سخنرانی در دانشگاه سیمون فریزر حاضر نگردید و این سخنرانی لغو شد.»

درمقابل در کانال تلگرام و اینستاگرام رسمی عبدالکریم سروش، توضیحی درج شده است که نشان می‌دهد اگرچه آقای سروش در نشست حاضر نشده، اما سخنرانی در مکانی دیگر برگزار شده است.

ازسوی دیگر، شبکه «کانال جدید» در کانادا، با فهیمه صادقی از اعضای حزب کمونیست کارگری و از سازمان‌دهندگان اعتراض، گفت‌وگویی کرده است که او در آن، ضمن توضیح درباره چگونگی اعتراض و حضور در این جلسه، «مواردی چون سرکوب و اخراج ۷هزار استاد و ۱۶هزار دانشجو را به آقای سروش نسبت داده است و خواستار ابراز پشیمانی و عذرخواهی او درباره دوره حضورش در ستاد انقلاب فرهنگی شده است».

View this post on Instagram

. اشرار مهاجم بار دیگر در یک حرکت ضد مدنی و ضد فرهنگی در ونکوور به محل سخنرانی دکتر سروش حمله بردند تا مستمعان مشتاق را از شرکت در برنامه ای علمی-فلسفی محروم دارند.این بار شدید تر از دفعات قبل با تصاویر زشت و کلمات زشت‌تر آمده بودند و دشمنی خود را با اسلام اشکارتر کردند و شعارهای اسلام ستیزانه سر دادند و با آوردن شخصی معلوم الحال قصد برهنه شدن و کارهای شنیع دیگر را داشتند و میخواستند منتهای هنر خود را به نمایش بگذارند. دکتر سروش با مطلع شدن ازین عفونت‌های نانجیبانه ، پا به مجلس ننهاد و اشرار را ناکام گذاشت و با حسن تدبیر دوستان جلسه را در محلی دیگر با حضور فرهنگدوستان بر گزار کرد و طی دوساعت از سکولاریزم سیاسی سخن گفت وبه پرسشهای حضار پاسخ داد. پرونده صوتی و صورتی این جلسه بزودی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. دعا کنیم که این مهاجمان مزاحم برای زندگی و برای عرض اندام و برای گرفتن حقوق و مواجب راه شرافتمندانه‌تری پیدا کنند و ناکامی را بر بدنامی نیفزایند واینهمه با علم و فرهنگ ستیز نکنند که نام نیک در پی ندارد. کس‌نیاید به زیر سایه بوم ور همای از جهان شود معدوم

A post shared by اينستاگرام رسمى عبدالكريم سروش (@drsoroushofficial) on

همچنین یک فایل صوتی-تصویری ۱۲ دقیقه‌‌ای روی کانال رسمی تلگرام آقای سروش قرار داده شده است که مشاجره‌ای بین یکی از افراد حاضر در سالن، با یکی از معترضان را نشان می‌دهد.

عبدالکریم سروش پیش از این بارها درباره دوره حضورش در ستاد انقلاب فرهنگی توضیح‌ داده است که آخرین آن، سخنانش در بهار امسال بود که گفته بود، مخالفان و منتقدان فعالیت‌ او در ستاد انقلاب فرهنگی می‌خواهند او نسبت‌به رفتارهایی عذرخواهی کند که هیچ‌گاه از او سرنزده است.

او منتقدان را بی‌خبر از تاریخ ابتدای انقلاب اسلامی دانسته و گفته بود: «منتقدان ابتدا باید سه موضوع « انقلاب فرهنگی»، «ستاد انقلاب فرهنگی» و «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» را از هم تفکیک کنند و سپس بانیان و دست‌اندرکاران هر کدام از این نهادها را بابت کارهایی که کردند، مورد انتقاد قرار دهند.»

او افزود: «انقلاب فرهنگی و بسته‌شدن دانشگاه، قبل از تشکیل «ستاد انقلاب فرهنگی» رخ داد و ستاد به‌دستور آقای خمینی برای بازگشایی دانشگاه‌ها تشکیل شد و من هم ازسوی مرحوم باهنر دعوت به عضویت در این ستاد شدم، اما سال ۶۲ و بعد از دوبار استعفا، کلا خودم را از ستاد کنار کشیدم و در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم مشارکتی نداشتم.»

به گفته سروش، اخراج دانشجویان و تسویه استادان دانشگاه را این ستاد انجام نداد و بخش‌های دیگر حاکمیت،‌ ازجمله اداره گزینش وزارت علوم در دوره آقای محمدعلی نجفی انجام داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy