Sunday, Sep 9, 2018

صفحه نخست » تعقیب و گریز در باند فرودگاه لیون فرانسه

lyon_091018.jpgیورونیوز - فردی که با خودرو وارد باند فرودگاه شهر لیون فرانسه شده بود پس از دقایقی تعقیب و گریز به دست پلیس بازداشت شد.

این فرد صبح دوشنبه ۱۹ شهریور، حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در حالی که در مسیر خلاف بزرگراه مجاور فرودگاه در حال حرکت بود، ناگهان خودرو را به طرف موانع امنیتی فرودگاه رانده و با گذر از حصارها و سیم خاردار وارد حریم فرودگاه شد.

وی سپس با عبور از روی باند فرودگاه وارد منطقه خاکی در محوطه پایانه شماره یک فرودگاه شده و دقایقی پس از آن به محاصره خودروها و موتورسیکلت پلیس در آمد. حدود ۱۵ مأمور پلیس، ژاندارمری و گمرک فرد مهاجم را تعقیب کردند و او که قصد داشت با پای پیاده از محل بگریزد، در نهایت به دام افتاده و دستگیر شد.

یک فروند بالگرد پلیس نیز برای کمک به عملیات تعقیب و گریز بر فراز فرودگاه به پرواز در آمد.

هویت فرد متخلف هنوز اعلام نشده و انگیزه او از این حرکت روشن نیست. فرمانداری منطقه «رون» ظهر دوشنبه اعلام کرد این مرد هم‌اکنون در مرکز بازداشت موقت پلیس فرودگاه نگهداری می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

به دنبال این اتفاق تمامی پروازها در فرودگاه لیون تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمد و مسافران از ساختمان فرودگاه تخلیه شدند. این رویداد که تمام پروازها و فعالیت‌های عادی فرودگاه را تحت‌الشعاع قرار داده بود، هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشت. به گفته پلیس فرانسه، حرکت این خودرو در فرودگاه به جز خسارات مادی محدود، حادثه خاصی در پی نداشته است.

پلیس می‌گوید که راننده این خودرو ابتدا سعی کرده به زور وارد یک فرودگاه کوچک اداری در نزدیکی «برون» بشود و پس از ناکامی در این حمله، در مسیر خلاف بزرگراه به طرف فرودگاه سنت اگزوپری به فاصله «ده ها کیلومتر» حرکت کرده است. به گفته پلیس، خودرو این فرد که یک مرسدس بنز خاکستری است، مسروقه بوده است.

فرودگاه بین‌المللی سنت اگزوپری لیون که در ۲۵ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد، با جابجایی بیش از ۱۰ میلیون مسافر چهارمین فرودگاه پر رفت‌ و آمد فرانسه است.

شهر لیون واقع در خاور مرکزی فرانسه، سومین شهر بزرگ این کشور است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy