Wednesday, Sep 12, 2018

صفحه نخست » شعار الجزایری‌ها در ورزشگاه به سود صدام حسین و عذرخواهی الجزایر از عراق

eljazaer.jpgالعربیه - مصطفی بیراف، رییس کمیته بازی‌های المپیک الجزائر به خاطر شعار دادن تماشاگران الجزائری به سود صدام حسین در مسابقات باشگاه‌های عربی رسما از فدراسیون عراق عذرخواهی کرد.

واکنش الجزائر در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه عراق دوشنبه سفیر الجزائر در بغداد را فراخواند.

شایان ذکر است که تماشاگران تیم اتحاد الجزایر دیروز طی بازی تیم‌شان در برابر تیم نیروی هوایی عراق در مسابقات جام قهرمانی باشگاه‌های عرب، سرودی را در تمجید از صدام حسین سر دادند.

محمد حطاب، وزیر ورزش و جوانان جزائر این رویداد را «اتفاقی جداگانه» توصف کرد و گفت که «نمی‌تواند بر روابط میان دو کشور اثر بگذارد».

حطاب در اظهاراتی رسانه‌ای افزود: «این اتفاق نمی‌تواند بر آوازه مردم الجزائر و همچنین بر برادران عراقی ما تاثیر بگذارد».

احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای «نارضایتی دولت و مردم عراق از ستایش ناپسند از رژیم جنایتکار دیکتاتوری صدام حسین توسط تماشاگران این کشور» را ابراز کرد.

این مسابقه‌ دیروز بین تیم‌های اتحاد الجزایر و نیروی هوایی عراق در الجزیره، پایتخت الجزایر برگزار شد. در تصاویر ویدئویی که از داخل ورزشگاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، هواداران الجزایری دیده می‌شوند که فریاد می‌زنند: «الله اکبر. صدام حسین.»

بازیکنان و مسوولان تیم عراقی این شعار را «نژادپرستانه و توهین به خود» دانسته به همین خاطر حاضر به ادامه بازی از دقیقه ۷۲ به بعد نشدند. تا آن زمان بازی یک بر یک مساوی بود. وزارت خارجه عراق در این رابطه به دولت الجزایر اعتراض کرده و این امر موجب بحران دیپلماسی بین دو کشور شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy