Friday, Sep 14, 2018

صفحه نخست » رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با بازرس مولر همکاری می‌کند

manford_091418.jpgبی بی سی - مطابق مدارک دادگاه و گفته‌ دادستان‌های آمریکایی، پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پذیرفته است که با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا همکاری کند.

آقای مانافورت ماه گذشته در هشت مورد اتهام‌های بانکی و مالیاتی مجرم شناخته شد.

او، که با پرونده‌ای دیگر هم روبرو است، پذیرفته است که در دور مورد به جرم خود اعتراف کند. در قالب همین اعتراف‌ها و در توافق با دادستان‌ها، او گفته است که با تحقیقات بازرس مولر نیز همکاری می‌کند.

معمولا توافق با دادستان‌ها می‌تواند به تخفیف در مجازات منجر شود.

کاخ سفید می‌گوید جرایم اعترافی پل مانافورت هیچ ارتباطی با دونالد ترامپ و کارزار انتخاباتی او ندارد.

مواردی که آقای مانافورت پذیرفته به آنها اعتراف کند، عمدتا به چند سال قبل از همکاری او با دونالد ترامپ برمی‌گردد و مربوط به او فعالیتش در قالب لابی‌گری برای سیاستمداران اوکراینی طرفدار روسیه است.

سود و زیان اعتراف مانافورت برای ترامپ

آنتونی زوکر، بی‌بی‌سی نیوز، واشنگتن

محکومیت قبلی پل مانافورت در دادگاه ویرجینیا زندانی شدن او برای مدتی طولانی را قطعی کرده بود. حال که احتمال زندانی نشدن این لابی‌گر کهنه‌کار واشنگتن منتفی است، پذیرش مجرمیت در این پرونده دوم، او را از تحمل هزینه‌های حقوقی بیشتر معاف کرده و به رابرت مولر بازرس ویژه هم یک پیروزی سریع دیگر داده است.

فعلا برای ارزیابی پیامدهای سیاسی آن زود است. بیشتر به این بستگی دارد که آیا آقای مانافورت قبول کرده اطلاعاتی درباره محور اصلی تحقیقات بازرس مولر یعنی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بدهد یا نه.

اگر او قبول کرده باشد، تحولی بسیار مهم است. با این حال، با وجود تبعات منفی این اتفاق برای آقای مانافورت، این موضوع به نفع دونالد ترامپ می‌شود.

پذیرش مجرمیت، احتمال دادگاهی را که می‌توانست تا انتخابات میاندوره‌ا‌ی ماه نوامبر طول بکشد منتفی می‌کند، دادگاهی که می‌توانست به رای دهندگان فساد مالی کسی را یادآوری کند که دونالد ترامپ در راس ستاد تبلیغاتی‌اش قرار داد.

علاوه بر این، احتمال این را کم می‌کند که دونالد ترامپ احساس کند باید چیزی بگوبد یا توئیتی بکند که بعدا برای او و متحدانش اسباب آبروریزی شود یا به وجهه‌اش لطمه بزند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy