Thursday, Sep 20, 2018

صفحه نخست » اعتراض ایران در سازمان ملل: اسرائیل ما را تهدید به نابودی می‌کند

UN_092018.jpgالعربیه - تهران پنجشنبه 20 سپتامبر از سازمان ملل خواست، آن‌چه «تهدید اتمی اسرائیل علیه ایران» توصیف کرد را محکوم کند؛ در همین حال اسرائیل اعلام کرد که تدابیر امنیتی برای حمایت از پایگاه‌های امنیتی خود را به عنوان اقدامی پیش‌گیرانه برای مقابله با تهدیدهای تهران و متحدانش در منطقه، تشدید می‌کند.

اواخر اوت گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در جریان بازدید از یک نیروگاه اتمی سری اسرائیلی گفته بود: «اسرائیل ابزارهایی دارد که به وسیله آن می‌تواند دشمنانش را نابود کند».

نتانیاهو گفته بود: «هر کسی که تهدید کند اسرائیل را نابود خواهد کرد باید بداند که همین سرنوشت را برای خود رقم می‌زند، و باید بداند که هرگز به هدف خود نخواهد رسید».

مقام‌های نظام ایران بارها اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی خشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، از او خواست «تهدید اسرائیل علیه ایران را محکوم کند».

در این نامه آمده است: «داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد».

این نامه افزوده است: «اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید هسته ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته‌ای آن به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود».

نماینده دائم ایران دسازمان ملل متحد همچنین از سازمان ملل متحد خواست، اسرائیل ره به پیوستن به معاهده منع انتشار اسلحه هسته‌ای مجبور کرده و برنامه اتمی‌اش را زیر نظر آژانس درآورد.

زئیف سنیر مدیر سازمان انرژی اتمی اسرائیل، سه‌شنبه ایران و سوریه را «تهدید اتمی منطقه» توصیف کرد و از سازمان ملل خواست، در این زمینه اقدام کند.

اسرائیل در اختیار داشتن بمب هسته‌ای را تایید یا رد نم‌کند؛ سیاست «ابهامی» که از چند دهه پیش اجرا می‌کند و می‌گوید که برای بازداشتن دشمنان، تلاش می‌کند. اسرائیل همچنین از اعمال تحریک آمیز علنی که می‌تواند رقابت تسلیحاتی در منطقه به راه اندازد، خودداری می‌کند.

اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای سال 2015 قدرت‌های جهان با ایران است و تلاش می‌کند کشورهای طرف توافق را متقاعد کند تا همچون ایالات متحده، از این توافق خارج شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy