Friday, Sep 21, 2018

صفحه نخست » جزئیات دیدار فرمانده نیروی هوایی اسرائیل با همتای روسی خود در مسکو

israel_092018.jpgرادیو اسرائیل - توسعه طلبی های حکومت ایران در سوریه، یکی از مهمترین مطالبی بود که فرمانده نیروی هوایی اسرائیل با همتای روسی خود در مسکو در میان گذاشت و برای او توضیح داد که تلاش های رژیم ایران در سوریه، امنیت اسرائیل را سخت به خطر می اندازد و نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

ژنرال عمیکام مارکین که روز گذشته به طور شتاب زده به مسکو فرستاد شد، ماموریت داشت بحران در روابط روسیه با اسرائیل را به دنبال حمله موشکی سوریه به هواپیمای نظامی روسی از نوع ایلیوشین برای مقامات دولت مسکو توضیح دهد و کاملا روشن سازد که اصابت موشک ناشی از ناشیگری نیروی هوایی سوریه بوده که هنگام حمله جنگنده های اسرائیلی، دیوانه وار به هر سو موشک شلیک کرده و موجب سقوط هواپیمای نظامی روسیه شده است.

به گفته منابع خبری در اورشلیم، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در دیدار با مقامات ارتش روسیه از ابعاد تلاش رژیم ایران برای گسترش حضور نظامی خود در سوریه پرده برداشت و تاکید کرد که اسرائیل برای حفظ امنیت خود موظف است به حملات هوایی برای نابود کردن زیرساخت نظامی رژیم ایران در سوریه دست بزند و به هیچ قیمت از آن نمی تواند صرفنظر کند.

در گزارش هایی که مقامات رسمی هنوز آن را تائید نکرده اند، آمده است که اسرائیل از روسیه خواستار گردیده هیچگونه محدودیتی برای عملیات هوایی اسرائیل در سوریه قائل نشود.

همآهنگی بین دو کشور در طول دو سالی که از دخالت ارتش روسیه در سوریه می گذرد وجود داشته و شرط روسیه همیشه آن بوده که در جریان حملات اسرائیل، نیروهای روسی در معرض خطر قرار نگیرند و به منافع روسیه در سوریه آسیبی وارد نشود.

برخی سیاستمداران اسرائیلی از بی تفاوتی روسیه نسبت به حضور نظامی گسترده رژیم ایران در سوریه ابراز ناخرسندی می کنند و براین باورند که اسرائیل باید ایالات متحده را تشویق کنند نقش فعالتری در این زمینه به عهده گیرد.

پرزیدنت ترامپ و اعضای دولت او همیشه نسبت به خطر ادامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه هشدار داده اند. ولی از دیدگاه مقامات اسرائیلی، هنوز برای مبارزه با آن به تلاش لازم دست نزده اند.

به گفته آگاهان، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در دیدار با همتایان روسی خود در مسکو، یک گزارش چهل صفحه ای به زبان انگلیسی در اختیار همتایان روس خود قرار داده تا به آن ها ثابت شوند که فرضیه های پیشین آن ها در مورد مسؤولیت اسرائیل در نابودیِ ایلیوشین روسی درست نبوده است.

در بخشی از این گزارش از جمله آمده است که پدافند ضد هوایی سوریه در ظرف چهل دقیقه، بدون هدف گیری ده ها موشک شلیک کرده و هنگامی که هواپیمای ایلیوشین ارتش روسیه هدف موشک قرار گرفت، جنگنده های اسرائیلی به خاک کشور بازگشته بودند و این ادعا که یک جنگنده اف -۱۶ اسرائیل پشت ایلیوشین پناه گرفته بود، کاملا بی اساس است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy