Wednesday, Sep 26, 2018

صفحه نخست » واکنش ریاض به اتهام ایران درباره نقش عربستان در حمله اهواز

saudi_Iran.jpgالعربیه - یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه پادشاهی عربی سعودی روز سه‌شنبه ۲۵ سپتامبر اعلام کرد این کشور «اتهامات باطل مسئولان ایران درباره نقش سعودی در اتفاقات روز شنبه گذشته ایران» را رد و محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری واس، خبرگزاری رسمی پادشاهی عربی سعودی یک مقام مسئول وزارت امور خارجه گفت که «سیاست سعودی درباره عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر روشن است و دخالت در امور داخلی خودش را نیز به شدت محکوم می‌کند. در مقابل رژیم ایران است که در امور دیگر کشورهای همسایه دخالت کرده و بزرگترین حامی تروریسم در منطقه و در کل جهان است.»

به گفته این مقام وزارت امور خارجه سعودی، «رژیم ایران از زمان تاسیس تا کنون به انتشار هرج و مرج، ویران، فرقه‌گرایی و تندروی عادت کرده و و سرنوشت مردم خود را با ستیزه‌جویی و ماجراجویی به تباهی کشاند که دستاوردی جز هرج و مرج و ویرانی منطقه نداشت.»

او گفت که «پادشاهی عربی سعودی به این سخنان رژیم ایران که هیچ راه‌حلی جز دروغ، تدلیس و ملامت دیگر کشورها برای پوشاندن عیوب و ناکامی‌های خود در تحقق امید و خواست ملت خود پیش رو ندارد، عادت کرده است. چندی پیش ایران سعودی را متهم به دست داشتن در سقوط اقتصاد ایران کرد؛ سقوطی که ناشی از به تباهی رفتن دارایی‌های ملت ایران برای حمایت از گروه‌های تروریستی و انتشار موشک‌های بالستیک در منطقه است.»

این مقام وزارت امور خارجه سعودی گفت که کشورش «ایران را به اتخاذ روشی جدید و رفتار مانند یک دولت مسئول نصحیت می‌کند که به جای به تباهی کشاندن دارایی‌های ملت در مسیر حمایت از گروه‌های تروریستی، فرقه‌گرایی و تندروی، برای رفاه و ثبات ملتش می‌کوشد».

و از رژیم ایران خواست تا «بر اساس اصول حسن همجواری، احترام قوانین و عرف بین‌المللی و عدم دخالت در امور داخای دیگر کشورها رفتار کند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy