Thursday, Sep 27, 2018

صفحه نخست » دستگیری عضو شورای شهر شیراز

shora_092618.jpgیک عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مهدی حاجتی عضو این شورا عصر پنجشنبه به دلیل حمایت از بهاییان بازداشت شد.
قاسم مقیمی گفته است: شورای اسلامی شهر شیراز جلسه‌ای فوق العاده برای شامگاه پنجشنبه در همین ارتباط برنامه ریزی کرده است. مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز است.

به گزارش بی بی سی آقای حاجتی دو روز پیش در توییتر خود از تلاش برای آزادی "دو دوست بهایی" نوشت.

مهدی حاجتی هویت این دو شخص را بیان نکرد. اما بیش از یک هفته پیش فعالان حقوق بشر ایرانی خبر دادند که اطلاعات سپاه در شیراز شش شهروند بهایی را بازداشت کرده است.

آقای حاجتی درباره آنها در توییتر خود نوشت: "ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهائی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام."

او گفت هم باید "مقابل دشمنان خارجی" ایستاد و هم "برای اصلاح رویه های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته" تلاش شود.

در روزهای اخیر درباره علت بازداشت شهروندان بهایی و اتهام‌های آنان اظهارنظری رسمی منتشر نشده است.

بهاییان در ایران با محدودیت‌هایی، از جمله برای تحصیل، مواجه هستند و در موارد متعددی با آنها برخورد قضایی و امنیتی انجام می‌شود.

مهدی حاجتی در حالی برای حمایت از بهاییان بازداشت شده که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، چند هفته پیش گفت: "بهایی بودن در ایران جرم نیست."

به گفته او برخورد با بهاییان به واسطه جرایمی است که مرتکب می‌شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy