Monday, Oct 1, 2018

صفحه نخست » متکدیان سوری و لیبیایی در خیابان‌های ایران

geda.jpgاستان‌وایر- افغان‌ها، پاکستانی‌ها٬ سوری‌ها و لیبیایی‌ها بیشترین آمار متکدیان خارجی در ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

روزنامه ایران گزارش کرده که آمار این متکدیان در حال حاضر از ۱۵ درصد به پنج درصد کاهش یافته چراکه آنها «ترجیح داده‌اند با این وضعیت اقتصادی به کشور خودشان برگردند.»

آن‌طور که این روزنامه نوشته «افزایش نرخ دلار و پایین آمدن ارزش ریال نسبت به سایر ارزهای خارجی و واحد پولی کشورهای همسایه، متکدیان خارجی را به مهاجرت معکوس، وادار کرده است.»

به نوشته این روزنامه در حال حاضر «سرقفلی خیابان‌های پرتردد پایتخت، از دست اتباع خارجی خارج شده و به دست متکدیان شهرستانی افتاده است.»

متکدیان در بدترین حالت روزانه ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه ۹ میلیون تومان درآمد دارند.

این آمار را علی صادقی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده است.

براساس اعلام مقام‌های شهرداری تهران آن دسته از متکدیان که از کشورهای خارجی مثل پاکستان به ایران آمده‌اند قرار است به کشورهای خود بازگردانده شوند.

تهران در شش ماهه امسال با بیش از ۲۴ هزار متکدی، بی‌خانمان، کارتن خواب و معتاد متجاهر دست و پنجه نرم کرده که از سوی مأموران شهرداری تهران در این مدت جمع‌آوری شده‌اند.

شهرداری برای هر متکدی، ماهانه حدود دو میلیون تومان هزینه می‌کند و بیش از یک و نیم میلیارد تومان هم به بیمارستان‌های جنرال تهران بدهکار است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy