Thursday, Oct 4, 2018

صفحه نخست » مواضع فرانسه نسبت به حکومت ایران سخت‌تر می‌شود

Macron_Rouhani.jpgسایت تلویزیون ایران فردا - روزنامه واشنگتن اگزامینر می‌نویسد دولت فرانسه در روزهای گذشته با ضبط دارایی‌های افراد وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران، و حمله به یک مرکز اسلامی که توسط تهران اداره می‌شود، مواضع سیاسی خود نسبت به ایران را سرسخت‌تر کرده است.

واشنگتن اگزامینر می‌افزاید: «دلیل اصلی این موضع‌گیری جدید فرانسه طرح ناکام حمله تروریستی به گردهمایی مجاهدین در ماه جولای است که در آن صدها مهمان خارجی ازجمله رودی جولیانی وکیل شخصی و مشاور نزدیک‌تر ترامپ در آن حضور و سخنرانی داشتند.

اما چرا مشخصاً حالا و ناگهانی فرانسه به این سیاست جدید روی آورده است؟

زیرا، فرانسه اکنون متوجه شده است که حکومت ایران در حال برنامه‌ریزی و تهیه مقدمات برای حملات تروریستی جدید در اروپا می‌باشد. در هفته‌های اخیر مشخص شده است که وزارت اطلاعات رژیم ایران همراه با نیروهای سپاه و واحد قدس و در همکاری با حزب‌الله لبنان در حال به‌وجود آوردن یک ساختار سازمانی جدید برای انجام حملات تروریستی در اروپا هستند و تنها در انتظار گرفتن فرمان از تهران نشسته‌اند.

البته این تحول چندان هم شگفتی‌آور نیست زیرا تحریم‌های نفت و گاز آمریکا علیه ایران از ماه آینده آغاز می‌شود و تهران درنظر دارد به‌نوعی نسبت به آنها و به‌ویژه اهداف آمریکا در اروپا واکنش نشان دهد. فرانسه کاملاً از این موضوع آگاه است.

از آن گذشته فرانسه می‌داند که رژیم ایران از قابلیت و توانایی‌های کسب اطلاعات جاسوسی توسط سازمان‌های DGSE و DGSI باخبر است. کنش اخیر فرانسه درواقع هشدار به حکومت ایران است که دولت مکرون فعالیت‌های ایران را رصد می‌کند و نخواهد گذاشت خاک فرانسه محل برنامه‌ریزی‌های آن برای خرابکاری و عملیات تروریستی بشود.

بی‌جهت نبود که یک بیانیه رسمی دولت فرانسه روز گذشته خطاب به وزارت اطلاعات رژیم ایران گفته بود «ما پیش‌تر و بیش تر از آنچه که شما فکر می‌کنید در مورد شما می‌دانیم. حواستان جمع باشد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy