Tuesday, Oct 9, 2018

صفحه نخست » آخرین گزارشات دریافتی از مشهد و تهران در خصوص وضعیت ارز

gold_100818.jpgشبکه بیان - گزارشات دریافتی از کلانشهر مشهد حکایت از حضور گسترده پلیس ضد شورش در حوالی حرم امام رضا و میدان شهدا دارد.

خبرها حاکی از آن است که نرخ دلار به هیچ عنوان به طور مشخص توسط سایت ها اعلام نشده و جالبتر اینکه صرافان نیز در انتظار نرخ گذاری توسط دلالان کف خیابان هستند.

این وضعیت در ارتباط با طلا و شهر تهران نیز حاکم است. فروشندگان طلا خبر از مبلغ 383 هزار تومان بابت هر گرم طلای 18 عیار به جز دستمزد می دهند که با احتساب دستمزد ساخت و البته با توجه به نوع ساخت قیمت ها متفاوت و از 450 هزار تومان در هر گرم عرضه می شود.

اما فروشندگان سکه و طلا خود نیز در تهران در انتظار اعلام نرخ دلالان هستند. جالب اینجاست که حکومت تمام تلاش خود را کرد تا فضا را از دلالان بگیرد و اجازه ندهد آنها نرخ را تعیین کنند اما مشخصا با وجود جو پلیسی ایجاد شده نرخ ها باز هم در چهارراه استانبول و خیابان فردوسی در کف خیابان تعیین می شود.

بنا بر اطلاعات دریافتی بسیاری از دلالان با ایجاد کانال های تلگرامی جدید و گروه های خصوصی بین خود، در حالی که خود را شهروندان عادی نشان می دهند، اما با تلفن های همراه در اطراف خیابان فردوسی، میدان فردوسی (جنب مترو) و چهارراه استانبول در حال خط دهی به کل بازار هستند.

از سوی دیگر اخبار اعتصابات سراسری بازاریان در کنار کامیونداران خود نیز بر این حواشی دامن زده است و حکومت در تقابل مستقیم با بازار قرار گرفته است.

روز گذشته جعفری دولت آبادی صرافان را نیز همچون مدیران تلگرامی و وبسایت ها تهدید کرد که اگر بخواهند جو بازار را ملتهب کنند، مغازه هایشان بسته خواهد شد و خودشان نیز با برخوردی سخت مواجه می گردند.

ورود و وجود دلارهای تقلبی در بازار سیاه در کنار حوادث فوق نیز نگرانی ها را افزایش داده است. هرچند که حدود 2 ماه گذشته، وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری باندی خبر داد که 500 هزار دلار آمریکا را جعل کرده بودند، اما گروه های زیادی هستند که در حال ضرب سکه و جعل اسکناس می باشند که دلارهای تقلبی زیادی را وارد بازار کرده اند و همین امر فضا را بیش از پیش ملتهب ساخته است.

به نظر می رسد تصویب FATF نیز تنها در صورت ظاهر پاسخگو بود و اگرچه در عمل مردم می توانند ارز تهیه کنند اما مشکلاتی بس فراتر به وجود آمده که وضعیت را برای ادامه دشوارتر کرده است.

اگر در سویی از دنیا شرایط با ثبات پیش می رود اما گویا ثبات قرار نیست در ایران حاکم شود و هر روز باید با هیجانات منفی در بازار و سیاست مریض روبرو شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy