Sunday, Oct 14, 2018

صفحه نخست » دلنوشته محسن هاشمی برای زنگ شهادت

202CCD1E-15EB-4746-A1C2-7F57C2046BFB.jpegپایگاه خبری تحلیلی انتخاب

محسن هاشمی برای یادبود ۳۶ هزار دانش آموز شهید ایران در اول مهر نوشت: امروز در اول مهر، در روزی که همه پدران ومادران خوشحالند که سال تحصیلی جدیدی آغاز شده است و فرزندان آن‌ها یک گام دیگر در مسیر کسب علم و رشد برمی دارند، هزاران پدر ومادری وجود دارند که در حسرت بدرقه فرزندانشان در اول مهر هستند.

۳۶ هزار تن از شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، دانش آموز بودند و این به مفهوم آن است که اول مهر برای پدران ومادران آن معنایی دیگر دارد، سی سال است بجای بدرقه دانش آموزانشان به مدرسه، در سراسر کشور به گلزار شهیدان وبهشت زهرا می‌آیند، اما یک این دانش آموزان تفاوت مهم با دیگران دارند، اگر برای سایر دانش آموزان اول مهر با آموختن و در کلاس درس نشستن معنا پیدا می‌کند این عزیزان، خود به معلمی برای آموزش دادن و تدریس راه زندگی تبدیل شده اند.

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مساله آموز صد مدرس شد

دانش آموزانی که به تعبیر امام خمینی، یک شبه ره صد ساله رفتند و در این مسیر دشوار استاد شدند و شاید امروز بیش از هر زمان دیگری ما به نشستن در کلاس درس این عزیزان احتیاج داریم.

امروز و درشرایطی که رحم و مروت، انسان دوستی و مدارا، مهربانی و انصاف در میان ما کاهش یافته و سودجویی، منفعت پرستی و رانتخواری و تبعیض متاع رایج گردیده، باید با چراغ به دنبال نوجوانانی بگردیم که از همه آرزو‌ها، رفاه و دلخوشی‌های خود گذشتند و با اهدای جانشان، زندگی را برای ما به یادگار گذاشتند.

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

و امروز در برابر ما هزاران انسان واقعی وقرار دارند، نوجوانان راستینی که با گذشتن از خود، درس معرفت، مردانگی و اخلاص را برجا گذاشتند.

همزمانی اول مهر با ورود کاروان اسرای کربلا، یاداور این حقیقت است که نوجوانان دانش آموز شهید ما، شاگردان مکتب عبداله وقاسم هستند و دختران شهید، پیروان مکتب دختران حسین علیه السلام، فدا کردن جان وگذشتن از زندگی برای مردان مدعی عرفان و ایثار نیز کار بسیار دشواری است، اما برای نوجوانی مانند قاسم، بسیار سهل و از عسل شیرین تر، این تربیت حسین است که از قاسم نوجوان، پیری طی طریق کرده در راه عشق وانسانیت می‌سازد و این قاسم است که خود الگوی هزاران نوجوانی می‌شود که مشتاقانه جان خود را در راه آرمانهایشان فدا کردند.

امروز ما بیش از هر زمان دیگری به تقویت انسانیت و مردانگی ومعرفت در جامعه نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم این نوجوانان را پیام آور بازگشت خوبی‌ها در جامعه تبدیل کنیم.

مسیر بازگشت خوبی‌ها، تنها با جنگیدن و شمشیر نیست، در زمانه ما، مهربانی و نیکی، سلاحی برنده‌تر از شمشیر در برابر زشتی هاست، امروز که بدلیل شرایط دشوار اقتصادی، بسیاری از خانواده‌های آبرومند، قدرت تامین نیاز‌های فرزندانشان را ندارند و کودکان ونوجوانان زیادی هستند که امکان برخوداری از حدالق پوشاک و لوازم تحصیلی را ندارند، راه شهدای کربلا و دانش آموزان شهید، رسیدگی به محرومان است.

مدیریت شهری باید ضمن تقویت وحمایت از فعالیت تشکل‌های مردم نهاد و فعالیت‌های داوطلبانه، در جهت شناسایی و ساماندهی اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش کند تا اول مهر، آغاز وزیدن نسیم مهر و نیکی در جامعه ما گردد.

محسن هاشمی رفسنجانی
رییس شورای اسلامی شهر تهران

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy