Tuesday, Oct 16, 2018

صفحه نخست » احتمال پذیرش مرگ خاشقجی از سوی عربستان

SaudiE_101618.jpgیورونیوز - مقام‌های عربستان سعودی احتمالا در حال آماده کردن گزارشی هستند تا بگویند جمال خاشقجی در جریان بازجویی‌هایی که از کنترل خارج شده در اثر «خطا» کشته شده است.

این خبر را سه منبع آگاه بامداد سه‌شنبه ۲۴ مهر به شبکه ان‌بی‌سی اعلام کردند. پیش از این نیز شبکه سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی همین گمانه‌زنی را منتشر کرده بود.

بنا به اطلاعات این دو رسانه، دولت پادشاهی ریاض به احتمال زیاد اعلام خواهد کرد که این عملیات بدون تایید (بطور خودسرانه) انجام شده و کسانی که درگیر آن بوده‌اند به عنوان مسئول و مقصر معرفی می‌شوند.

ان‌بی‌سی به نقل از دو فرد مطلع گزارش کرده است که عربستان سعودی در حال سر هم کردن سنارویی است که بر اساس آن محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند سعودی از هرگونه اتهامی در باره «قتل» احتمالی جمال خاشقجی تبرئه خواهد شد.

عبارت «خودسرانه» که برای توصیف سناریوی احتمالی ریاض برای رفع مسئولیت در سر به‌نیست شدن آقای خاشقجی مطرح شده از آن منظر جالب توجه است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه از این عبارت برای توصیف کشته شدن این روزنامه‌نگار منتقد استفاده کرد. دونالد ترامپ بعد از صحبت با پادشاه عربستان این احتمال را مطرح کرد که شاید این قتل کار قاتلان «خودسر» باشد، موضوعی که می‌تواند نشانگر تقویت احتمال «قتل» این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول باشد.

یک مقام ترکیه: پلیس شواهدی مبنی بر قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان یافته است

بک مقام ترکیه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که پلیس ترکیه «شواهدی» مبنی بر کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول یافته است.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این مقام ترکیه که نخواست نامش فاش شود اشاره ای به جزئیات شواهد یافت شده نکرد. پلیس ترکیه روز دوشنبه برای بررسی ساختمان کنسولگری عربستان وارد آن شده بود.

جمال خاشقجی پس از آنکه در روز دوم اکتبر وارد ساختمان کنسولگری عربستان شد ناپدید شد.

پیش از این مقامات ترکیه از در دست داشتن صدا و تصاویری سخن گفته بودند که به گفته آنها نشان می داد جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری کشته شده است. آنها همچنین اعلام کرده بودند که جمال خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری به «قتل» رسیده و جسد او قطعه قطعه شده است. عربستان پیش از این ادعاهای مطرح شده مبنی بر «قتل» جمال خاشقجی را رد کرده بود.

این در حالی است که شبکه «ان بی سی» شب گذشته گزارش داد که ریاض برای پذیرش کشته شدن جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان آماده می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy