Wednesday, Oct 17, 2018

صفحه نخست » رسانه اسرائیلی: مزدوران حکومت ایران، اسرائیل را در غزه به جنگ می کشند

israel_101818.jpgیک رسانه اسرائیلی بر این گمان است که راکت شلیک شده در سپیده دم روز گذشته از غزه، که به خانه ای در شهر بئرشبع اصابت کرد، اقدام تحریک آمیز گروه موسوم به جهاد اسلامی آزادی فلسطین بوده که توسط حکومت اسلامی ایران برپا شده و از آن رژیم دستور می گیرد.

رادیو اسرائیل - روزنامه "ییسرائل هَیوم" (اسرائیل امروز) این ارزیابی را مطرح ساخت که رژیم ایران قصد دارد با کمک جهاد اسلامی، اسرائیل را در غزه به جنگ بکشاند، تا از فشار نظامی اسرائیل بر سپاه قدس در سوریه کاسته شود و سپاهیان ایرانی و نیروهای وابسته به آن ها بتوانند نفس راحتی بکشند.

گرچه جهاد اسلامی در غزه لازم دانسته بیانیه ویژه ای انتشار دهد و در آن مسؤولیت خود را در شلیک راکت به سوی بئرشبع تکذیب کند، برخی آگاهان نظامی یادآوری می کنند که تنها دو سازمان در غزه هستند که دارای قدرت موشکی می باشند که یکی حماس، و دیگری جهاد اسلامی است.

ارزیابی در اسرائیل آن است که حماس در شرایط کنونی هیچ انگیزه ای برای وخیم ساختن تهدیدها علیه اسرائیل نداشته، ولی در همان حال، بسیار به سود رژیم ایران خواهد بود اگر اسرائیل به یک جنگ ناخواسته در غزه کشانده شود.

یک احتمال دیگر که مطرح می گردد، آن است که یک گروه خودسر در بخش نظامی حماس مسؤول این حمله موشکی بوده تا ناخرسندی خود را از وضع موجود بیان کرده باشد.

یک نظرسنجی در اسرائیل نشان می دهد که بیش از سه چهارم از مردم اسرائیل، از سیاست دولت در وارد آوردن ضربات نظامی بر سپاه قدس در سوریه جانبداری می کنند و همانند نتانیاهو بر این باورند که اسرائیل باید برای جلوگیری از استقرار سپاه قدس و دیگر نیروهای وابسته به حکومت ایران در سوریه، بیشترین تلاش خود را در پیش گیرد.

در این نظرسنجی آمده است که ۷۷ درصد از پرسش شوندگان گفته اند که سیاست قاطعانه دولت اسرائیل را برای جلوگیری از استقرار رژیم ایران در سوریه تائید می کنند و آن را روش درستی می دانند.

حکومت ایران در تبلیغات خود ادعا کرده است که نتانیاهو برای انحراف اذهان عمومی از پرونده هایی که در پلیس اسرائیل دارد، چنین سیاستی را در سوریه در پیش گرفته، ولی این نظرسنجی نشان می دهد که این ادعای رژیم ایران، و برخی مطبوعات فارسی زبانِ برون مرزی، اعتباری ندارد.

مردم اسرائیل بر این باورند که استقرار نیروهای ایرانی در سوریه، همانند برپایی حزب الله در لبنان، امنیت اسرائیل را به شدت به خطر می اندازد و دولت اورشلیم باید به همه تلاش لازم دست بزند، تا این خطر را برای همیشه برطرف سازد.

برخی فرماندهان سپاه پاسداران در ماه های اخیر بارها تهدید کرده اند که وقتی سپاه بتواند در سوریه مستقر شود، با کمک نیروهای بسیجی داخل سوریه، به اسرائیل حمله خواهد برد و بر این کشور مسلط خواهد شد و مردم اسرائیل باید از طریق دریا جان خود را نجات دهند.

در نظر سنجی در اسرائیل ۵۷ درصد از پرسش شنوندگان، از اقدامات دیپلماتیک و نظامی بنیامین نتانیاهو برای خنثی کردن خطرات حضور رژیم ایران در سوریه، ابراز خرسندی کامل کرده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy