Thursday, Oct 18, 2018

صفحه نخست » فارین پالیسی: ترامپ باید تنش با اروپا بر سر تحریم ایران را کم کند

EU_101818.jpgمقاله ای در نشریه فارین پالیسی از پیتر هارل، پژوهشگر ارشد اندیشکده «نیو آمریکن سکوریتی» و معاون مدیرکل وزارت خارجه آمریکا در امور مقابله با تهدیدهای مالی و تحریم ها طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴

صدای آمریکا - خوشبختانه واشنگتن و بروکسل می توانند با برداشتن گام هایی از تنش موجود کاسته و تاثیر تحریم های آمریکا بر قیمت نفت در بازار جهانی را محدود کنند تا هر دو طرف با روی خوش قدم به پیش بگذارند.

به عنوان نخستین گام، دو طرف باید این را تشخیص بدهند که ایجاد یک سیستم پرداخت جایگزین برای اطمینان از ادامه تجارت با ایران پدیده ای تازه نیست. در واقع این ایده در اروپا، مشخصا در زیر تحریم های آمریکا مطرح و تصویب شد و روش های مشابهی در این باره طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به کار گرفته شد. در آن مقطع، چند کشور شامل ژاپن، کره جنوبی و ترکیه خرید نفت از ایران را تقلیل دادند ولی متوقف نکردند. با این کار آن ها مشمول معافیت هایی در ازای کاهش واردات نفت از ایران شدند. آن کشورها پول خرید نفت را به یک حساب ویژه واریز می کردند تا ایران از آن برای خرید مواد غذایی، دارو و دیگر کالاهای اساسی و محصولات غیر تحریمی استفاده کند.

ایالات متحده و اروپا باید بی سر و صدا چنین مکانیزمی را دوباره فعال کنند.

به عنوان دومین قدم، واشنگتن دست کم به طور موقت باید تمرکز خود را به جای میزان صادرات نفت ایران به قیمتی که ایران نفت می فروشد تغییر دهد. این کار بازار را با کمبود صادرات نفتی ایران روبرو نمی کند و کشورها می توانند با قیمت پایین تری نفت مورد نیازشان را تهیه کنند.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

در گام نهایی، بروکسل باید اعمال مجموعه جدیدی از تحریم های هدفمند را بر رفتارهای مخرب ایران آغاز کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy