Thursday, Oct 18, 2018

صفحه نخست » یک سردار نیروی قدس سپاه اعدام‌شده است

IB_101818.jpgایران بریفینگ / اواسط تیرماه سال جاری ۱۳۹۷ سرتیپ دوم پاسدار سید باقر مهتدی با حکم دادسرای نظامی تهران پس از ۳ سال بازداشت انفرادی در بازداشتگاه‌های ۶۶ سپاه پاسداران و بند ۲ الف سپاه پاسداران اعدام‌شده است.

یکی از نزدیکان باقر مهتدی به ایران بریفینگ گفته است وی در آذر ۱۳۹۴ پس از ترک محل کارش در خیابان بخارست تهران مفقود می شود و همکاران وی نیز از او اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، این وضع ۹ ماه به طول انجامیده و در این مدت خانواده وی مدام دررفت و آمد به آگاهی شاهپور بودند و پلیس نیز خانواده ایشان را پس از یافتن هر جنازه مجهول‌الهویه‌ای به اغلب سردخانه‌های تهران دلالت می‌دادند.

وی در ادامه گفته : نهایتاً پس از گذشت ۹ ماه در نیمه‌های شب به‌صورت هم‌زمان چند مأمور به خانه باقر مهتدی، خانه پدرش و منزل برادر همسرش مراجعه می‌کنند و اعلام می‌کنند باید خانه مورد بازرسی قرار گیرد که بازرسی توأم با فیلم‌برداری از منازل بوده است در این بازرسی چند کامپیوتر و تمامی عکس‌های وی و حتی کتاب‌ها و دفترچه‌های یادداشت و سررسیدهای باقر مهتدی از منزلش جمع‌آوری می‌شود.

در بعدازاین بازرسی شبانه است که خانواده سید باقر مهتدی پی به بازداشت وی می‌برند و نهایتاً با مراجعه مدام به محل کار او و ستاد نیروی قدس موفق می‌شوند پس از گذشت بیش از یک سال آن‌هم فقط همسر وی در بهمن ۱۳۹۵ در زندان اوین ۱۵ دقیقه وی را ملاقات کنند.

آن زمان به خانواده وی گفته می‌شود که او در قاچاق مواد مخدر دست داشته است و در صورت سکوت و خویشتن‌داری آن‌ها به‌زودی آزاد خواهد شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

از بهمن ۱۳۹۵ دیگر هیچ ملاقاتی به خانواده وی داده نمی‌شود و به آن‌ها گفته‌اند برای پیگیری کار او باید به شعبه ۷ دادگاه نظامی تهران مراجعه کنند.

در اردیبهشت ۱۳۹۶ درحالی‌که حال پدر باقر مساعد نبوده و با اصرار زیاد به دادگاه، فردی به نام شهابی که مسئول پرونده وی بوده اجازه ملاقات در محل دادگاه را صادر می‌کند و این بار همسر و دو فرزند وی و همچنین پدر و مادر او در محل دادگاه موفق به دیدن او می‌شوند.

در این ملاقات که با حضور شهابی انجام می‌شود به خانواده وی گوشزد می‌شود از اتهام او چیزی نپرسند.

خانواده مهتدی اظهار می‌دارند در این ملاقات باقر به‌سختی سخن می‌گفته و آثار کبودی بر دستان و مچ پای وی دیده‌شده و حتی وی هنگام خداحافظی قادر به ایستادن و بر خواستن از صندلی نبوده است.

این عضو خانواده مهتدی به ایران بریفینگ می‌گوید: به ما گفته‌شده بود اتهام ایشان قاچاق مواد مخدر است و ما همواره می گفتیم اصولاً ایشان در ایران نبوده است که بتواند به قاچاق مشغول شود.

سید باقر مهتدی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران بوده که در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ در فرانسه و همچنین در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ در نیکاراگوئه مشغول به فعالیت بوده است.

همسر وی و دو فرزندش در مأموریت وی در فرانسه با او حضور داشتند اما در نیکاراگوئه اجازه همراهی نمی‌یابند و هرازگاهی وی برای دیدنشان به ایران و یا مالزی می‌آمده.

این عضو خانواده مهتدی از فعالیت وی در کشورهای فوق ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید ایشان فقط به خانواده‌اش گفته که در سفارت فعالیت می‌کند.

سید باقر مهتدی در سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ نیز در جیبوتی بوده است و آن‌طور که به یکی از بستگانش در آن زمان گفته مأموریت مبارزه با دزدان دریایی را بر عهده داشته.

از آخرین ملاقات خانواده‌اش در اردیبهشت ۱۳۹۶ دیگر آن‌ها از وضعیت وی مطلع نبوده‌اند تا اردیبهشت ۱۳۹۷ که نهایتاً خانواده وی موفق می‌شوند با وساطت یک سردار دیگر در نیروی قدس آن‌ها برای ساعاتی در مجموعه دشت بهشت در مجاور زندان اوین با وی ملاقات داشته باشند در این ملاقات نیز ۳ مأمور در کنار وی و خانواده‌اش حضور داشتند.

در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷ هنگامی‌که همسر وی به دادسرای نظامی تهران برای پیگیری کار او به دادگاه مراجعه می‌کند اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند به پدرش و یا برادرتان بگوئید بیاید.

و هنگام مراجعه برادر همسر وی به دادگاه درحالی‌که اجازه ورود به محوطه سازمان قضایی داده نمی‌شود، فردی به اتاق انتظار مراجعه می‌کند و اطلاع می‌دهد وی به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر چندهفته‌ای است اعدام‌شده و دیگر به این دادگاه مراجعه نکنید.

از آن زمان تابه‌حال خانواده وی به دنبال تحویل گرفتن جنازه وی هستند که هیچ جواب قانع‌کننده‌ای به آن‌ها داده نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات ایران بریفینگ این چندمین بازداشت و قتل اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران در سال‌های اخیر است.

در روزهای آتی ایران بریفینگ اطلاعات کاملی از پرونده سردار باقر مهتدی و دیگر بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان مشکوک عضو نیروی قدس منتشر خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy