Monday, Oct 22, 2018

صفحه نخست » انقلاب اسلامی در چهل سالگی: عشق و حال برای اقلیت، فقر و فلاکت سهم اکثریت

rich_102218.jpg-معاون هماهنگ کننده سپاه: امروز انقلاب اسلامی در نقطه‎ی اوج حرکتی خود قرار دارد، باید این روند را ادامه دهیم.

-سردار محمد نقدی: اگر مشکلی وجود دارد به گردن انقلاب نیست بلکه به خاطر انتخاب مردم است!

- آیا این روزها همه در نداری و گرفتاری زندگی می‎کنند؟ انقلاب اسلامی برای چه کسانی نان و آب داشته و دارد؟

-در ایران جمهوری اسلامی مد شده که بچه پولدارها پشت رُل ماشین‎های میلیاردی از غذاهایی که می‌خورند و پول‎های نقد و دلارها و تراول‎هایی که دارند عکس می‎گیرند و به طرز تهوع‌آوری درباره آنها قمپز در می‌کنند!

کیهان لندن - سرداران سپاه تبلیغاتچی دستاوردهای چهل ساله‎ی نظام جمهوری اسلامی شده‌اند. دستاوردهایی که اگر هم هست گروه خاصی از جامعه که سر سفره انقلاب حلقه زده‌اند نفع‌اش را برده‌ و می‌برند.‎

علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، پنجشنبه ۲۷ مهر، در سخنانی در جمع بسیجیان مشهد گفته «امروز انقلاب اسلامی در نقطه‎ی اوج حرکتی خود قرار دارد... وضعیت ایران نه تنها با وضعیت ۴۰ سال پیش خود متفاوت است بلکه با وضعیت دو سال پیش خود نیز متفاوت است و باید این روند را ادامه دهیم.»

از دید فدوی معیار و ملاک اینکه نظام در اوج حرکت خود قرار دارد «صف‎آرایی بی‎سابقه ابرقدرت‌ها در مقابل نظام و میزان دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی» است. بر همین اساس نیز می‎گوید: «تمام فکر و ذکر دشمنان امروز بازدارندگی ایران است و تصورشان این است که ایران به دنبال اقدامی علیه آنها است و این در حالی است که از نظر امکانات اقتصادی ممکن است از ما نیز جلوتر باشند.»

او ناخواسته اعتراف کرده تلاش کشورهای دنیا برای «بازداشتن» جمهوری اسلامی است و از اقدام ایران علیه خود نگران‌اند. این مقام نظامی چنین وضعیتی را یک موفقیت قلمداد می‌کند، حتی اگر کشور از نظر اقتصادی به شدت عقب افتاده باشد.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

فدوی همچنین معتقد است یک نبرد میان انقلاب ایران و «استکبار جهانی» جریان دارد که «نبرد میان حق و باطل» است.

محمد نقدی فرمانده پیشین بسیج نیز همان روز در جمع اعضای بسیج اصناف در مشهد گفته «نظام ولایت فقیه یک مدل حکومتی است که بعد از ائمه در تاریخ سابقه نداشته است». وی این سخن عجیب و کاملا دروغ را هم اضافه کرده که «انقلاب اختیار همه چیز را دست مردم داده و مردم خودشان رهبر، رئیس جمهوری و نماینده مجلس انتخاب می‌کنند لذا اگر مشکلی وجود دارد به گردن انقلاب نیست بلکه به خاطر انتخاب مردم است.»

نقدی در ادعای عجیب دیگری گفته «در انقلاب اسلامی حتی شکم‌پرستان نیز منتفع شده‎اند طوری‌ که پیش از انقلاب، مصرف کالری مردم هزار و ۷۰۰ کیلو کالری بود که این رقم اکنون به سه هزار و ۱۰۰ کیلو کالری رسیده است»!

مقام‎های جمهوری اسلامی صدای اعتراضات مردم و اعتصابات صنفی بی‎سابقه را که ریشه‎های معیشتی دارد و در ماه‎های اخیر به اوج خود رسیده نمی‌شنوند و یا جدی نمی‌گیرند. اما واقعیت قابل انکار نیست. سفره‎های مردم بخصوص طبقه کارگر و مزدبگیران از همیشه خالی‎تر است و درآمد آنها، اگر داشته باشند، کفاف زندگی آنها را نمی‎دهد. کارمندان نیز به سختی از پس مخارج سنگین زندگی برمی‎آیند و حقوق آنها کفاف حداقل‎های زندگی را نمی‌دهد.

در چنین شرایطی از بین مسئولان نظام هستند کسانی مثل سرداران سپاه که ماموریت دارند حقیقت را انکار کنند و گروهی دیگر مانند علی‎اکبر ولایتی معروف به «ابوالمشاغل نظام« نمک‌پاش زخم‎های مردم هستند و نسخه‎های تحقیرآمیز برای گرفتاری‎ها و بدبختی‎های جامعه می‎پیچند از جمله این‎ پیشنهاد مضحک ولایتی که گفت مردم مثل یمنی‌ها مقاومت کنند و لُنگ ببندند و نان خشک بخورند!

اما آیا آنطور که ادعا می‎شود به فرض آنکه حکومت ائمه خوب بوده، واقعا پس از حکومت آنها هیچ نظامی بهتر از ولایت فقیه وجود نداشته و وضعیت مردم در جمهوری اسلامی است که بهتر شده؟! منظور از مردم کدام طبقه از اجتماع است؟ چطور ممکن است فوران تبعیض آنهم با این شدت دیده نشود؟ در شرایطی که آحاد مردم پیش چشم خود این واقعیت زشت و عریان را می‎بینند و هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق آمار رسمی حدود ۳۰ درصد جوانان در ایران بیکارند. یعنی درآمدشان صفر است. اغلب آنهایی هم که شاغل‌اند درآمدشان زیر خط فقر است اما همزمان اقلیتی تازه به دوران رسیده وجود دارند که روز به روز غنی‎تر می‎شوند. آنهایی که زندگی لوکس و به اصطلاح «لاکچری‌» دارند، با اتومبیل‌های چندمیلیاردی در خیابان‌ها ویراژ می‌دهند و با هم کورس می‌گذارند، بساط خوشی‌ و تفریح‎شان جور است و به طرزی جنون‌آمیز و تهوع‌آور پول و اموال و حتی خوراک خود را به رخ تهی‌دستان و تنگدستانی می‎کشند که در فقر و نداری زندگی می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy