Tuesday, Oct 23, 2018

صفحه نخست » صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا

Perspolis.jpgبی بی سی - پرسپولیس با تساوی یک بر یک مقابل السد در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در مجموع به پیروزی دو بر یک مقابل این تیم قطری رسید و برای نخستین بار به فینال رسید. برای پرسپولیس در این دیدار سیامک نعمتی گل زد.

پرسپولیس که مسابقه رفت را با گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی یک بر صفر برده بود در بازی برگشت با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، جلال حسینی، سیامک نعمتی، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احمد نوراللهی، گادوین منشا و علی علیپور به زمین رفت.

پرسپولیس که در ۱۵ بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورده بود، می‌خواست بازی را نگه دارد، اما بغداد بونجاح که معمولا به تیم‌های ایرانی خوب گل می‌زند، در دقیقه ۱۷ دروازه قرمزها را باز کرد.

پرسپولیس در ادامه بازی فرصت‌هایی داشت اما شاید بتوان بهترین بازیکن این تیم در نیمه اول را علیرضا بیرانوند نامید که در دقیقه ۴۴ بازی یک موقعیت تک به تک را از حسن هیدوس گرفت تا پرسپولیس در بازی باقی بماند.

بازی در نیمه اول با برتری نسبی السد و تک گل بونجاح به پایان رسید.

پرسپولیس که نمی‌خواست رکورد ۶ سال شکست‌ناپذیر بودن در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان را از دست دهد، نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و سیامک نعمتی در دقیقه ۴۹ توانست گل مساوی را وارد دروازه تیم قطری کند.

در ادامه تلاش دو تیم برای باز کردن دروازه حریف بجایی نرسید و هرچند که در اواخر بازی علیرضا بیرانوند با نمایشی درخشان توانست مانع از گلزنی ژاوی، بازیکن سابق بارسلونا شود.

پرسپولیس به این ترتیب توانست برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برسد. دیدار رفت فینال روز ۱۲ آبان و دیدار برگشت ۱۹ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

***

برانکو: چهار سال پیش در قراردادم پاداش قهرمانی در آسیا ثبت شد
فرقی بین نماینده کره و ژاپن نیست

سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش استحقاق حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشته است.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل السد و صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: دو مسئله تعیین کننده بود. ابتدا بازیکنان که با قلبشان بازی کردند، واقعا استحقاق فینال را داشتند و دوم هواداران که وقتی یک بر صفر عقب افتادیم، حمایت خود را ادامه دادند تا به نتیجه برسیم. اگر صعود نمی‌کردیم بخاطر هواداران و بازیکنان ناراحت می‌شدم. کاغذی که اینجا آوردم برای فینال لیگ قهرمانان است. بازیکنانم با نظم بودند و احساساتشان را کنترل کردند.

او افزود: به بازیکنانم می‌گویم که در انتهای بازی باید سردرد بگیرید نه پا درد و در انتها مزدشان را گرفتند. بیرانوند فوق‌العاده بود و همه در نیمه نهایی باید خوب بازی می‌کردند. از هواداران ممنونم و نشان دادیم که بخاطر آن‌ها بازی می‌کنیم. از همه کسانی که ما را کمک کردند ممنونم. کسانی که باعث شدند ما به موفقیت برسیم. به بیرانوند تبریک می‌گویم اما ناعادلانه‌است اگر به بقیه بازیکنان دیگر تبریک نگویم.

برانکو اضافه کرد: السد تیم عالی‌ای بود و در تیم خود بازیکنانی مثل ژاوی و گابی را دارد که زمانی بهترین بازیکن دنیا بودند. اگر درباره آمار صحبت کنیم، فرانسه قهرمان جهان شد اما در آمار از میانگین پایین‌تر بودند. آمار نسبی است. السد شانس گل داشت درست مثل ما. این فوتبال است و ما با لیاقت به فینال می‌رویم و در هر دو بازی نتیجه بهتری گرفتیم.

وی درپاسخ به این سوال که به نظرش بهتر است پرسپولیس با نماینده کره در فینال روبه‌رو شود یا ژاپن، اظهار کرد: فرقی نمی‌کند به چه تیمی بخوریم زیرا هر چهار تیم این مرحله لایق فینال هستند. سبک این دو تیم شبیه هم است اما برای ما فرقی ندارد و تنها باید بهتر از این مرحله باشیم.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا چهار سال پیش که به پرسپولیس آمد، تصور می‌کرده با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، گفت: چهار سال پیش من قراردادی امضا کردم که در آن بندی بود که پاداش ویژه‌ای برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به من تعلق می‌گیرد. فکر کنم همین جواب کافی باشد. به بازیکنانم اطمینان داشتم و الآن خوشحالم که در فینال آسیا هستیم.

***

بیرانوند بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و السد شد

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بهترین بازیکن دیدار تیمش مقابل السد شد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان، السد را در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر یک متوقف کرد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر یک به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

یکی از بازیکنانی که نقش بسزایی در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، علیرضا بیرانوند بود که با واکنش‌های خوبش در دیدار برگشت مانع از شکست پرسپولیس مقابل السد شد به همین دلیل AFC در پایان این دیدار، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس را به عنوان بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و السد انتخاب کرد.

***

بیرانوند: گرفتن ضربه ژاوی شیرین‌تر از مهار پنالتی رونالدو بود

دروازه‌بان پرسپولیس می‌گوید که می‌دانسته این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند بعد از تساوی تیمش مقابل السد و انتخابش به عنوان برترین بازیکن زمین، در نشست خبری حاضر شد و گفت: بازیکنان کار بزرگی را انجام دادند و خیلی خوشحالم و نمی‌دانم چه بگویم. خوشحالم مردم خوشحال بودند و واکنش آخر من بخاطر دعای مردم بود. من زحمت زیادی کشیدم و می‌دانستم چنین اتفاقی برای من و باشگاه می‌افتد. به پیشنهاداتم فکر نکردم و می‌دانستم چه اتفاقی قرار است بیافتد. دوم شدن با بازی نکردن در فینال تفاوتی ندارد پس باید تلاش کنیم و قهرمان شویم.

او افزود: برانکو خیلی تلاش می‌کند و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است. مردم توقعی به جز قهرمانی ندارند. ما بازیکنان زیادی از دست و دادیم و عالیشاه و ماهینی مصدوم بودند. دست برانکو خالی بود. از هوادارانی که پشت تیم بودند اما پشت در ماندند، فردا در تمرین حاضر شوند و بازیکنان ما به خصوص جوانان ما را حمایت کنند. رسانه‌ها نیز کمک زیادی کردند که باعث شد تیم وارد حاشیه نشود.

دروازه‌بان پرسپولیس اضافه کرد: گرفتن ضربه سر ژاوی را به پنالتی رونالدو ترجیح می‌دهم چون خیلی به من چسبید.

***

فریرا، سرمربی السد: دروازه‌بان پرسپولیس تفاوت‌ها را رقم زد
بازی رفت را به یک پنالتی احمقانه باختیم

سرمربی السد می‌گوید تیمش برتر از پرسپولیس بوده و علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن نماینده ایران در مصاف با تیمش بوده است.

به گزارش ایسنا، اسوالدو فریرا سرمربی تیم فوتبال السد پس از تساوی برابر پرسپولیس و حذف از لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: ما دو بازی با پرسپولیس داشتیم که در این دو بازی بهتر از حریف بودیم. در بازی رفت پا یک پنالتی احمقانه باختیم. امروز بهتر از پرسپولیس بودیم اما پرسپولیس باید اینگونه بازی می‌کرد و تیمی که برد می‌خواست باید مثل السد بازی می‌کرد. بهترین بازیکن زمین بیرانوند بود و من به بازیکنانم بابت بازی خوبش تبریک می‌گویم‌. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت در فینال آسیا ‌می‌کنم.

او درباره این‌که استقلال قوی‌تر بود یا پرسپولیس گفت: من درباره مسائل داخلی نظر نمی‌دهم. بازی سختی برای ما در این ورزشگاه بود. ما جنگیدیم و اما تساوی برای ما کافی نبود. تیم ما بهتر بود اما نتوانستیم مقابل پرسپولیس موفق شویم.

سرمربی السد درباره سرمایه‌گذاری روی هوادار به جای بازیکنان پیر مثل ژاوی و گابی گفت: ما و ایران دو کشور متفاوت از لحاظ فرهنگی و فوتبالی هستیم. هر بازیکنی دوست دارد مقابل این هواداران بازی کند و جو خوبی در ورزشگاه بود. قطر کشور کوچکی است و بازیکن کمی دارد. ما نمی‌توانیم مثل ایران تصمیم بگیریم و هوادار زیادی داشته باشیم. پرسپولیس شانس خوبی در فینال خواهد داشت.

وی درباره عملکرد بیرانوند اظهار کرد: دروازه‌بان پرسپولیس که ملی‌پوش تیم ایران است و یک جام جهانی را پشت سر گذاشته، تفاوت‌ها را رقم زد. ما نمی‌توانیم ۱۰ بازیکن در دروازه بگذاریم و از بهترین دروازه‌بان خودمان استفاده کردیم. مهاجمان ما کار خود را انجام دادند اما گلر پرسپولیس دروازه تیمش را بارها در این دو بازی نجات داد.

او در پایان گفت: خوشحالم که در این دیدار حاضر بودم و چنین هوادارانی را دیدم.‌ای کاش ما هم چنین هوادارانی را در قطر داشتیم که اینگونه به بازیکنانمان انگیزه می‌دادند. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

***

برنامه فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

پرسپولیس ۱۴ و ۲۱ آبان در دیدار رفت و برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل برنده دیدار کاشیوا ریسول ژاپن با سوون سامسونگ کره‌جنوبی به میدان می‌رود.

به گزارش ایسنا، یاران برانکو ایوانکوویچ توانستند برای نخستین بار مجوز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند.

پرسپولیس برای کسب جام قهرمانی مسابقات باید در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل یکی از دو تیم کاشیوا ریسول ژاپن یا سوون سامسونگ کره‌جنوبی به پیروزی برسد.

بازی رفت در تاریخ ۱۴ آبان و بازی برگشت در تهران و در تاریخ ۲۱ آبان برگزار می‌شود که یک امتیاز بزرگ برای پرسپولیس و هوادارانش است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy