Wednesday, Oct 24, 2018

صفحه نخست » وکیل زورکی برای فعالان محیط زیستی بازداشت شده!

vakil_102318.jpgکلمه - پس از انتشار اخباری مبنی بر اتهام فساد فی الارض برای فعالان محیط زیستی بازداشت شده توسط اطلاعات سپاه، اکنون گفته‌میشود که با وکلای معرفی شده توسط خانواده آنان نیز موافقت نشده و آنها مجبور به شده‌اند تا وکیل تسخیری داشته باشند.

به گزارش کلمه، رضا جعفری، معاون سابق سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و سرپرست اسبق دادسرای کارکنان دولت از وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه به عنوان وکیل فعالان محیط زیستی بازداشتی انتخاب شده است.

همان زمان که اسامی وکلای معرفی شده توسط قوه‌ی قضاییه منتشر شد بسیاری از حقوق دانان و وکلا نسبت به این لیست هشدار داده و آن را یک تهدید بزرگ علیه حقوق متهمین و استقلال وکلا خواندند.

اما چون همیشه قوه قضاییه، کار خود را انجام داد و وقعی به هشدارها نداد، خصوصا که از این طریق راحت تر می تواند متهمین را وادار به اعتراف علیه خود کرده و پرونده های سیاسی و امنیتی را با کمک وکلای وابسته به خود به سمت و سویی که می خواهد بکشاند.

خصوصا که در میان وکلای انتخاب شده از سوی قوه قضاییه افرادی چون وکیل متهمان محیط زیستی نیز دیده می شوند که یار نزدیک سعید مرتصوی بوده و مشخص است که چه پرونده و سابقه ای دارند.

حال در پرونده ای با اهمیت موضوع بازداشت فعالان محیط زیستی و اتهامات وارد به آنان با وجود ده ها سوالی که در این بین خصوصا در رابطه با مرگ یا خودکشی کاووس امامی در زندان وجود دارد، و شبهات ایجاد شده توسط وزارت اطلاعات و سازمان محیط زیست در خصوص جاسوس نبودن آنها، چطور میتوان به نتیجه دادگاه این متهمان امیدوار بود و مطمئن بود که وکلا کار خود را درست انجام داده و انچه در دادگاه رخ می دهد عدالت است؟

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy