Thursday, Oct 25, 2018

صفحه نخست » خبرنگاری که به جای شهادت از واژه درگذشت امام استفاده کرده بود، بازداشت شد

damavand_102518.jpgدماوند - ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، یک خبرنگار را که ظاهرا در حال نجات خود بود، هنگام خروج از کشور بازداشت کردند.

این خبرنگار پویان خوشحال نام دارد و برای روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار کار می‌کرد. جرم او ظاهرا این است که در یک گزارش درباره راهپیمایی اربعین، به جای واژه «شهادت» از کلمه «درگذشت» برای امام سوم شیعیان استفاده کرده است.

به دنبال این مسئله، تعدادی از کاربران اصطلاحا ارزشی یا حزب‌الهی در شبکه‌های اجتماعی خواستار برخورد با پویان خوشحال و حتی اعدامش شدند.

حالا دادستان تهران علیه او اعلام جرم کرده و روزنامه ابتکار هم گفته که این خبرنگار را اخراج کرده است.

پویان خوشحال هم مانند اکثریت خبرنگاران اصلاح‌طلب، از حامیان روحانی در انتخابات بود.

پیشتر، امیرحسین میراسماعیلی، یک خبرنگار اصلاح‌طلب دیگر هم به خاطر اینکه در توییتر نوشته بود امام رضا به «آب انگور و چیپس و ماست علاقه داشت» به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

در همین زمینه گزارشی از خبرگزاری هرانا:

پویان خوشحال، خبرنگار روزنامه ابتکار بازداشت شد

پویان خوشحال خبرنگار روزنامه ابتکار شب گذشته در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد. این خبرنگار به علت انتشار گزارشی با عنوان "بیماری ‌در کمین زائران بی‌ملاحظه" در خصوص "آسیب‌های بهداشتی در انتظار مسافران شهر کربلا" در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله و اتهام قرار گرفته بود و به گفته دادستان تهران پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعبات بازپرسی این دادسرا ارجاع شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، "پویان خوشحال" خبرنگار روزنامه‌ ابتکار که تحت تعقیب قضایی گرفته بود شب گذشته در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.

طبق این گزارش، ۲۹ مهر ماه روزنامه ابتکار در گزارشی که با عنوان "بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه" که با نام "پویان خوشحال" منتشر شد، از آسیب‌های بهداشتی که در ایام اربعین در کمین زائران شهر کربلا است سخن گفت؛ در بخشی از این گزارش این خبرنگار به جای استفاده از عبارت "شهادت امام حسین" از عبارت "درگذشت امام حسین" استفاده کرده بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز گذشته مورخ چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، اعلام کرده بود "فردی که در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار فعالیت رسانه‌ای می‌کرد و مطالب متعدد توهین آمیز علیه امام سوم شیعیان منتشر کرده تحت تعقیب قرار گرفته است".

جعفری دولت‌آبادی همچنین گفته بود که "پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعبات بازپرسی این دادسرا ارجاع شده است".

Puyan_Khoshhal_2.jpg

روزنامه کیهان نیز در این خصوص مدعی شد "روز دوشنبه در روزنامه ابتکار گزارشی منتشر شد که در بخشی از این گزارش خبرنگار این روزنامه به جای استفاده از عبارت «شهادت امام حسین» از عبارت «درگذشت امام حسین» استفاده کرده بود".

پیش‌تر نیز امیرحسین (میرمحمدحسین) میراسماعیلی خبرنگار روزنامه جهان صنعت، در پی انتشار توییتی که در آن گفته بود "امام رضا به آب انگور و چیپس و ماست علاقه داشته" بازداشت و توسط شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به ۱۰ حبس، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy