Sunday, Nov 11, 2018

صفحه نخست » بررسی شبکه فاضلاب خیابان کنسولگری عربستان

B02D75A6-D23B-4215-AFA8-3ED86EE8D612.jpegدادستانی استانبول خواستار استراداد مظنونان قتل روزنامه نگار منتقد سعودی برای محاکمه آنها در ترکیه شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه در سخنانی اظهار کرد که ترکیه منتظر موافقت عربستان با درخواست دادستانی استانبول مبنی بر تحویل مظنونان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به این دادستانی است.

وی افزود: دادستانی استانبول به عنوان یک طرف تحقیق که جنایت در خاک آن رخ داده همچنان با استناد به ادله و شواهد قانونی به تحقیقات خود ادامه می‌دهد.

این مقام ترکیه در ادامه با تاکید بر تصمیم کشورش برای افشای ابهامات این پرونده، قتل جمال خاشقجی را یک "جنایت فجیع" توصیف کرد.

وی افزود که افکار عمومی بین‌المللی منتظر پاسخ ریاض به درخواست ترکیه است تا تحقیق و محاکمه و در نهایت عدالت اجرا شود.

وزارت دادگستری ترکیه جمعه درخواستی را به وزارت خارجه این کشور فرستاد تا با تماس با ریاض ۱۸ نفر از مظنونان قتل خاشقجی استرداد و در استانبول محاکمه شوند.

وزارت دادگستری ترکیه این افراد را متهم به قتل برنامه‌ ریزی شده و شکنجه کرده است.

از سوی دیگر، متخصصان شامگاه جمعه شبکه‌ فاضلاب خیابان کنسولگری عربستان در استانبول را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره قتل خاشقجی مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که متخصصان یک شرکت خصوصی با دستگاه‌های ویدئومتر شبکه فاضلاب خیابانی که کنسولگری عربستان در آن واقع شده را بررسی کردند.

این خبرگزاری در ادامه آورده است که شامگاه جمعه یک خودروی مجهز به سیستم تصویربرداری از شبکه‌های فاضلاب وارد خیابان کنسولگری عربستان شد و پس از بررسی‌های لازم مکان را ترک کرد.

این خبرگزاری هیچ اطلاعات دیگری درباره متخصصان و طرفی که از آن‌ها انجام این تحقیق را خواستار شده، منتشر نکرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy