Sunday, Nov 11, 2018

صفحه نخست » بازداشت وزیر پیشین رفاه ایران به اتهام فساد اقتصادی

vazir_111118.jpgوزیری که «خدا» به احمدی نژاد معرفی کرده بود

صدای آمریکا - «پرویز کاظمی» وزیر رفاه دولت اول محمود احمدی‌نژاد و از مدیران پیشین بانک سرمایه، دو روز پیش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، به نقل از «یک منبع آگاه در قوه قضاییه» نوشت بازداشت کاظمی به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی کشور» بوده است. به نوشته ایرنا کاظمی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

پیش از این کانال تلگرام دولت بهار، که حامی محمود احمدی‌نژاد است، خبر بازداشت کاظمی را منتشر و نوشته بود که وزیر رفاه اسبق کشور به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شده است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

زمانی که محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ به قدرت رسید، در معرفی پرویز کاظمی به عنوان وزیر رفاه، در جلسه رأی اعتماد به نمایندگان مجلس گفته بود «خدا کاظمی را به من معرفی کرده است». با این حال، کمی بعد از یکسال، کاظمی نخستین وزیری بود که در مهر ماه ۱۳۸۵، از کابینه احمدی نژاد استعفا کرد و علت آن را ناتوانی از پاسخگویی به مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم اختیار در انجام مسولیتهای قانونی اعلام کرد.

آقای کاظمی در چند سال اخیر از منتقدان احمدی نژاد شد و در انتخابات سال ۹۲ نامزد شد اما صلاحیت او از سوی شورای نگهبان رد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز یکشنبه ۲۰ آبان خبر داد که دو تن از مدیران سابق بانک سرمایه بازداشت شده‌‌اند. وب‌سایت انصاف‌نیوز نوشت که این دو تن پرویز کاظمی رییس هیات مدیره اسبق و علی بخشای مدیرعامل اسبق این بانک بوده‌اند.

کاظمی مدتی رئیس هیات مدیره بانک سرمایه و از اعضای هیات امنای صندق ذخیره فرهنگیان بود. چند سال پیش اعلام شد که یک پرونده فساد «هشت هزار میلیارد تومانی» در این صندوق وجود دارد و تاکنون افراد مختلفی به اتهام دست داشتن در این فساد بازداشت شده‌اند.

جاسوسها هم خودی و غیر خودی هستند؛ اژه ای درباره جاسوس وزارت خارجه اطلاع رسانی کرد اما درباره جاسوسان سپاه نه!

کلمه - هفته‌ی گذشته کلمه در گزارشی خبر از بازداشت یک زوج به همراه چند نفر دیگر به اتهام جاسوسی برای آمریکا داد. این افراد که هرکدام به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند؛ اطلاعات موشک‌ها، سکوهای پرتاب موشک و دیگر اطلاعات نظامی ایران را در اختیار سازمان سیا می گذاشته‌اند. این افراد یا در سپاه مشغول به فعالیت بوده و یا نزدیک به نهادهای انتصابی بوده اند.

از سویی فعالان محیط زیستی در حالی به اتهام فساد فی الارض محاکمه خواهند شد که اطلاعات موشکی و محرمانه ایران از طریق افراد شاغل در نهادهای امنیتی و نظامی و دولتی خارج شده است و شاید سنگین تر کردن اتهام این فعالان محیط زیستی در واقع سرپوش گذاشتن بر جاسوسی وابستگان به سپاه و نهادهای انتصابی است.

از سوی دیگر شفافیت قطعا امری خوب و پسندیده است و چه خوب که سخنگوی قوه قضاییه در خصوص جزییات پرونده جاسوس دستگیر شده در وزارت خارجه شفاف سازی می کند، اما چرا این شفاف سازی در خصوص بازداشتی های سپاه که اتفاقا احکام شان صادر نیز شده است صورت نمی گیرد؟ چطور در خصوص دری اصفهانی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای فیلم ساخته و در مجلس پخش میکنند، آنهم در حالیکه وزارت اطلاعات مساله جاسوسی در خصوص وی را رد می‌کند، اما در ارتباط با افراد متعددی که در سپاه به جرم جاسوسی بازداشت می‌شوند اطلاع رسانی از سوی قوه قضاییه صورت نمی گیرد؟

هرچند که سیاست یک بام و دوهوای قوه قضاییه و نیروهای امنیتی سالهاست که دیگر آشکار شده و نمی توان انتظار زیادی در خصوص بی طرفی و اجرای عدالت از سوی آنها داشت اما تا کنون شاهد تبعیض و خودی و غیرخودی کردن درباره جاسوسه نبودیم که این نیز به کارنامه مشعشع قوه قضاییه اضافه شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy