Saturday, Nov 10, 2018

صفحه نخست » سازمان ثبت احوال: انتخاب اسامی "محمد کوروش" و "محمد داریوش" مجاز است

names_111118.jpgدماوند - سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال، انتخاب اسامی مانند "محمد کوروش" و "محمد داریوش" برای پسران را مجاز اعلام کرده و گفته که برخی خانواده‌ها این نام‌ها را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی در انتخاب اسم برای نوزدان وجود دارد؟ گفت: درخصوص اسامی نوزادان لیستی به عنوان اسامی ممنوعه وجود ندارد، بلکه در سایت ثبت احوال لیستی از اسامی که می‌توان از آن‌ها برای نامگذاری استفاده کرد، مشخص شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به این لیست اسم برای نوزاد تازه متولد شده انتخاب کنند.

او با بیان اینکه افراد نمی‌توانند اسامی را که خارج از این لیست است انتخاب کنند، تصریح کرد: در صورتی فردی بخواهد، اسمی خارج از این لیست انتخاب کند، می‌تواند تقاضای خود را مطرح کرده و اسم مورد نظر در کمیته‌ای با عنوان "کمیته نام" بررسی می‌شود.

ابوترابی به ۱۰ نام اول پسرانه و دخترانه اشاره کرد و گفت: اسامی مانند محمد، حسین، امیر، علی، امیرعلی، ابوالفضل، زهرا، فاطمه، مریم، یسنا و حلما از اسامی پرکاربرد برای پسران و دختران است.

گفتنیست که ایران یکی از کشورهای جهان است در آن اجازه انتخاب آزادانه اسامی چه توسط والدین برای فرزندان و چه توسط اشخاص برای خود وجود ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy