Wednesday, Nov 14, 2018

صفحه نخست » آمدنیوز: وزارت دفاع «مقصر» سرقت اسناد سری کشور شناخته شد، جابجایی در مسئولین وزارت

amad_112118.jpgبعد از افتضاح بزرگ امنیتی جمهوری اسلامی در خصوص سرقت چند صد کیلو از اسناد سری موشکی و هسته‌ای با همکاری «حلقه نارمک» و «موساد»، تغییراتی در وزارت دفاع ایجاد شده است.

به گزارش «آمدنیوز»، مراجع امنیتی کشور و شورای‌عالی امنیت ملی، وزارت دفاع را در سرقت این اسناد سری و ارسال آن به اسراییل، «مقصر» قلمداد کرده‌اند.

در این خصوص، کلیه مسئولین «ستاد» و «صف» حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و شرکت‌های وابسته و زیر مجموعه‌ی این وزارت‌خانه به طور کل تعویض و مسئولین جایگزین شده از سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با دستوری ویژه به وزارت دفاع منتقل می‌شوند.

سپاه پاسداران در تلاش است در همه رده‌های نظامی و غیر نظامی، از پاسداران صادراتی خود به نوعی استفاده کرده و دست‌اندازی خود را به ارکان کشور گسترش دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جزئیات این سرقت بزرگ را این‌گونه روایت کرده است: ماموران سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در تاریخ ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی در شورآباد تهران تنها ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه زمان داشتند تا به انبار فایل‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دستبرد بزنند. یعنی یک دقیقه پیش از آن که نگهبان شیفت ۷ صبح انبار مثل هر روز بر سر کار خود حاضر شود. در این فاصله زمانی، آنها نخست آژیرهای خطر انبار استتار شده در یک منطقه تجاری بی‌ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای را از کار انداختند، سپس با شکستن دو درب این انبار وارد آن شدند و عملیات نفوذ به درون گاو صندوق‌های حاوی اسناد محرمانه هسته‌ای ایران را آغاز کردند.

نفوذ ناپذیری این گاو صندوق‌ها موجب شد تا آنها مجبور به ذوب بخش‌هایی از این گاو صندوق‌ها شوند. برای این منظور حرارتی در حدود ۲ هزار درجه سانتیگراد نیاز بود ولی چون ماموران موساد می‌دانستند که اسناد هسته‌ای مورد نیاز دقیقا در کدام یک از ده‌ها گاو صندوق موجود در انبار متروک قرار دارد، نفوذ به داخل ۳۶ صندوق مورد نظر، طی زمان باقی‌مانده و با استفاده از مشعل‌های هواگازی ممکن بود.

بدین ترتیب دو ساعت پیش از آغاز شیفت نگهبان انبار، ماموران موساد با حدود ۵۰ هزار صفحه سند، ۱۶۳ لوح فشرده شامل پرونده‌ها، طرح‌ها و فیلم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران از محل گریختند تا زمان لازم برای دور شدن از محل در اختیار آنها باشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy