Thursday, Nov 15, 2018

صفحه نخست » جزئیات آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده ایرانی

marzban.jpgفرمانده کل سپاه پاسداران با اعلام آزادی ۵ مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان گفت: امید زیادی به آزادی تمام گروگان‌ها داریم.

به گزارش ایسنا، سردار جعفری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادی ۲۵ نفر از کسانی که در میرجاوه به گروگان گرفته شده‌اند، گفت: تاکنون ۵ یا ۶ نفر آزاد شده‌اند و قرار است نیروهای پاکستانی آن‌ها را به کشورمان تحویل دهند.

وی ادامه داد: نیروهای تروریستی خواهان آزادی تعدادی از نیروهای خود در کشور ما هستند؛ برای همین تمامی گروگانها را آزاد نکردند با این حال جمهوری اسلامی و دولت پاکستان ضمن رد درخواست‌های آنها تلاش‌های خود را برای آزادی تمامی گروگان‌های ایرانی دارند.

وی تأکید کرد: این تلاش‌ها زمان بر است اما نگران نباشید چون به فضل خداوند متعال امید زیادی برای آزادی آنها داریم.

***
ایلنا ـ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از جزئیات آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه خبر داد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: ۵ نفر از سربازانی که در مرز میرجاوه ربوده شده بودند حدود سه روز پیش به مقامات دولتی پاکستان تحویل داده شدند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: درصدد هستیم تا انشاالله باقی سربازان نیز به همین شکل آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

وی درباره سازوکار آزادی این مرزبانان گفت: در سطح دو دولت پیگیری‌های لازم انجام گرفت. وزیر کشور تعامل بسیار سازنده‌ای با دولت پاکستان داشت. همچنین آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان سفر کرد و رایزنی‌های لازم را انجام داد.

حیدری ادامه داد: رایزنی‌ها در سطوح مقامات مختلف، وزارت کشور و وزارت خارجه هر دو طرف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ربوده شدن این سربازان مبنای مشخصی نداشت. یک اقدامی بود که در داخل خاک پاکستان صورت گرفت که دولت این کشور در یک همکاری خوب با وزارت خارجه توانست پنج سرباز را آزاد کند.

وی در خاتمه گفت: همچنان در تلاش هستیم تا باقی سربازان نیز به همین شکل رهایی پیدا کنند و به کشور بازگردند.

***

به گزارش خبرگزاری تسنیم سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه در گفت‌وگویی درباره اخبار منشتر شده مبنی بر آزادی ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده ایرانی در میرجاوه گفت: آنها اعلام کرده بودند که در مرحله اول ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده را آزاد می‌کنند اما سپاه به دنبال آن است تا تمامی مرزبانان را آزاد کند.

وی با تایید این نکته که هنوز هیچکدام از مرزبانان ربوده شده آزاد نشده‌اند، افزود: بنابر قولی که طرف پاکستانی داده است تروریست‌ها حاضر شده‌اند ۵ نفر از ربوده شدگان را آزاد کند اما باید دید با مرور زمان چه نتیجه‌ای را می‌توانیم بگیریم. منتظر هستیم تا ببینیم طرف پاکستانی در گفت‌وگوهای بعدی موفق به آزادی چه تعداد از مرزبانان از دست این گروهک‌ ضد انقلاب می‌شود.

سردار شریف تاکید کرد: ما از همان روز اول وقوع حادثه به شدت دنبال موضوع ازادی مرزبانان را پیگری کرده‌ایم و همچنان آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری صبح امروز و در جریان برگزاری یادواره شهدای قزوین از آزادی ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه خبر داد.

۲۴ مهرماه امسال بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی میرجاوه توسط یک گروه ضد انقلاب خبر داده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy