Sunday, Nov 18, 2018

صفحه نخست » نماینده کارگران هفت‌تپه بازداشت و مدیرعامل شرکت فراری شد

7tapeh_118118.jpgایران اینترنشنال - غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه می‌گوید مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه فراری است.

حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می‌گوید که در جلسه صبح امروز آن فراکسیون با سخنگوی قوه‌قضاییه، محسنی‌اژه‌ای گفته است: «درباره مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه باید بگویم که وی فراری بوده و اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند.»

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، ۱۴ روز است که با خواست دریافت حقوق معوقه خود و همچنین تعیین تکلیف این کارخانه، درحال اعتراض و راهپیمایی‌اند.

در چهاردهمین روز اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در شوش، نیروهای امنیتی اسماعیل بخشی، نماینده این کارگران را همراه‌با دو نفر دیگر، بازداشت کردند.

کانال تلگرام «اتحادیه آزاد کارگران ایران» نوشته که دو بازداشت‌شده دیگر، مسلم ارمند، از نمایندگان کارگران و یک خانم خبرنگار بوده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، صبح امروز یگان‌های ضدشورش مسلح، راه‌های خروجی کارخانه نیشکر هفت‌تپه را بستند تا مانع خروج کارگران شوند، اما کارگران پس از چند ساعت،‌ توانستند از کارخانه خارج شوند و اعتراض خود را از سر بگیرند. اسماعیل بخشی، نماینده کارگران، پیش از بازداشت‌شدن، در جمع معترضان گفت، اعتراض آنها بدون خشونت است و شماری از مردم شوش، دانشجویان و بازاریان این شهر هم به این اعتراضات پیوسته‌اند.

صدها تن از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه شوش، دو هفته است که درحال اعتراض و راهپیمایی‌اند. این کارگران، خواستار دریافت حقوق معوقه خود و همچنین تعیین تکلیف این کارخانه شده‌اند. با وجود وعده‌های مسؤولان وعده های مسئولان در روزهای گذشته برای رسیدگی به خواسته‌های کارگران، اعتراضات همچنان ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy