Tuesday, Nov 20, 2018

صفحه نخست » تجمع کارگری در تهران

karegari_112018.jpgایران وایر - گروهی از از کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های ایران با تجمع مقابل خانه کارگر در تهران خواستار اجرای قانون کار و افزایش حقوق کارگران شدند.

این تجمع صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان) به مناسبت سالروز تصویب قانون کار و با هدف طرح خواسته‌های کارگران برگزار شده است.

در این تجمع گروهی از کارگران زن و مرد پلاکاردهایی چون «کارگری افتخار است» و «هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی حق‌خواهی کارگران را بگیرد» در دست دارند.

کارگران در این تجمع شعار «قانون کار ایران اجرا باید گردد»٬ «اشتغال؛ معیشت؛ حق مسلم ماست»، «قانون کار ایران؛ سرمایه کارگران» و «افزایش دستمزد حق مسلم ماست» می‌دادند.

کارگران بخشی انسانی از نیروی کار در کشور هستند که در بخش‌های گوناگون تولید یا خدمات مطابق تعاریف قانون مشغول بوده و جمعیت آنان بیش از ۱۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

تعداد قابل توجهی از این کارگران سال‌هاست با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند یا به دلایل مختلفی شغل خود را از دست داده‌اند.

تجمعات کارگری در سراسر کشور برای دریافت حقوق‌های معوقه یا بهره‌‌مندی از قوانین کار از مهمترین و بیشترین تجمات اعتراضی در ایران محسوب می‌شود.

مجتمع کشت و صنعت «هفت‌تپه» در خوزستان یکی از شناخته‌شده‌ترین واحد‌های تولیدی است که کارگران آن سال‌هاست به مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و اعتراض‌های آنها سابقه‌ای طولانی دارد.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

دور جدید اعتراض‌ها و تجمعات کارگران این واحد تولیدی در دو هفته اخیر باردیگر خبرساز شده است.

در همین زمینه، تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از هفت تپه:

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy