Friday, Nov 23, 2018

صفحه نخست » دعوت تشکل دانشجویی از خامنه‌ای برای پاسخ به عملکرد ۴۰ ساله نظام

112318A_top.jpgرادیو فردا - «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» با ارسال نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او دعوت کرد تا با حضور در این دانشگاه به سوالات دانشجویان درباره «عملکرد ۴۰ ساله» جمهوری اسلامی و نهادهای زیر نظر خود «توضیح» دهد.

براساس تصویر این نامه که در برخی وب‌سایت ‌ها و توئیتر محمود صادقی، نماینده تهران، منتشر شده، این گروه از آیت الله خامنه‌ای خواسته تا درباره نهادهای زیر نظر او، از جمله سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح، قوه قضائیه، صدا و سیما و بنیاد مستضعفان نیز «توضیح» دهد.

این گروه در نامه خود اعلام کرد که این دعوت «فرصتی است» تا آیت الله خامنه‌ای «براساس اختیارات و وظایف ولی فقیه در قانون اساسی، نسبت به عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی» و «کیفیت تعیین و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام به ویژه در نهادهای تحت مدیریت رهبری» و همچنین «حل اختلاف‌های غیر عادی و تنظیم روابط نهادهای انتخابی از جمله دولت و مجلس توضیح و تحلیل خود را ارائه دهد.

دعوت گروه‌های دانشجویی نزدیک به اصول گرایان از آیت الله خامنه‌ای برای پاسخ گویی به عملکرد جمهوری اسلامی و نهادهای زیر نظر خود اقدامی بی سابقه است.

آیت الله خامنه‌ای در دوره رهبری خود هیچ‌گاه در پرسش و پاسخ با خبرنگاران شرکت نکرده و تنها به بیان دیدگاه‌هایش از طریق دوربین صدا و سیما، یا برگزاری نشست‌هایی با حضور گزینشی افرادی معدود اکتفا کرده است.

در همین حال پیش از این انتقادهای برخی از دانشجویان از عملکرد آیت الله خامنه‌ای از جمله در نشست خرداد ماه او با گروهی از تشکل های دانشجویی خبرساز شده است.

وی پیش از این با حضور در برخی دانشگاه‌ها به سئوالات مکتوب دانشجویان پاسخ داده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

«مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» از گروه‌های دانشجویی نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، است.

در همین حال در فروردین ماه نیز تعدادی از اعضای این گروه و دیگر دانشجویان و روحانیون حامی آقای احمدی نژاد در نامه‌ای سرگشاده به آیت الله خامنه ای خواستار «اصلاحات اساسی و انقلاب‌گونه» در جمهوری اسلامی شده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy