Thursday, Nov 29, 2018

صفحه نخست » بانک مرکزی عراق از بانک‌ها و صرافی‌ها خواست تا به مسافران به ایران دلار نفروشند

dollar.jpgالعربیه - بانک مرکزی عراق طی بخش‌نامه‌ای، از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز خواسته، به شهروندان عراقی که قصد سفر به ایران دارند، دلار نفروشند.

در این بخش‌‌نامه آمده است: «برپایه دستور العمل ماه سپتامبر گذشته وزارت امور خارجه، ارز دلار از مبادلات تجاری میان عراق و ایران حذف می‌شود».

بانک مرکزی عراق همچنین خواستار آن شده تا از مسافران به ایران، ارزی غیر از دلار آمریکا فروخته شود.

sanad.jpg


ایالات متحده تحریم‌هایی اقتصادی علیه ایران اعمال کرده که منع تعامل با دلار در دادوستدهای تجاری بخشی از آن است. خرید نفت و فراورده‌های آن از ایران هم منع شده است.

شایان ذکر است که آمریکا، معافیتی ۴۵ روزه درزمینه خرید برق و انرژی از ایران به عراق داده تا زیربنای نیروگاه‌های تولید انرژی در جنوب عراق تکمیل شود.

دستورالعمل بانک مرکزی عراق برپایه تحریم‌های آمریکا صادر شده تا جلوی رسیدن دلار به ایرانی‌ها به بهانه سفر شهروندان عراقی به ایران گرفته شود.

عادل عبدالمهدی نحست‌وزیر جدید عراق اعلام کرده است که کشورش بخشی از سامانه تحریم‌ها علیه ایران نیست و موضعی همچون اروپا، روسیه و چین اتخاذ خواهد کرد.

سپتامبر گذشته یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق به خبرگزاری مهر گفته بود که دلار، از مبادلات تجاری میان بغداد و تهران حدف شده و یورو، ریال ایرانی و دینار عراقی، جایگزین آن خواهد شد.

به گفته مسئولان ایرانی، حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق، به هشت میلیارد دلار رسیده، در حالی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرده که می‌خواهد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را به ۲۰ میلیارد دلار برساند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy