Wednesday, Dec 5, 2018

صفحه نخست » سپاه پاسداران یک کولبر را به مدت ۱۰ دقیقه به رگبار بست و کشت

Kulbar.jpgایران بریفینگ - سپاە پاسداران در قرارگاە مالته از توابع شهرستان مرزی بانه در کردستان، روز پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، یک کولبر دیگر را به نام هادی سلیمی ۳۰ساله متأهل و پدر دو کودک خردسال را با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساند.

هادی سلیمی در حال حمل ۱۲ عدد لاستیک ماشین بوده است که به گفته یکی از دوستان وی برای حمل آنها قرار بوده است ۵۰ هزارتومان بگیرد که در میانه راه کشته می‌شود، همین فرد به ایران بریفینگ گفته است سلیمی با شلیک ۱۹ گلوله و بمدت نزدیک به ۱۰ دقیقه بدون اخطار و فرمان ایست کشته شده است.

منابع خبری محلی به ایران بریفینگ گفته‌اندکه در این حمله مسلحانه، ۲ تن دیگر از کولبران همراه مقتول نیز به شدت مجروح شده‌اند. یکی از کولبران مجروح، یادگار سلیمی پسر عموی هادی سلیمی می‌باشد که به همراەکولبر دیگر در نزیک روستای مالته مجروح شده‌اند. پیکر هادی سلیمی در سردخانه بانه است. ماموران سپاە و اطلاعات از ترس واکنش مردم در بیمارستان مستقر شدەاند.

همچنین علاوه بر خبر کشته شدن این شهروندکرد یک کولبر دیگر نیز مطابق گزارشی دیگر، روز چهارشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۷ یک کولبر بهنام سعدوالله شریف‌زادە، ۲۱ ساله اهل روستای نمشیر از توابع بانه از یکی از ارتفاعات مرز زله سقوط کردەو به شدت آسیب دیدە است. او هم اکنون در بیمارستان بانه بستری شدە است.

در همین رابطه روز سه‌شنبه ششم آذرماه۱۳۹۷ نیز یک کولبر به نام مهدی امینی فرزند مجید اهل روستای نور از توابع بانه درپی شلیک مستقیم نیروهای نظامی زخمی شد. این کولبر از ناحیه پا مصدوم و برای مداوای پزشکی به مراکز درمانی بانه انتقال یافت. در خبری دیگر آمده بود که یک شهروند دیگر اهل بانه در اثر انفجار مین در مرز این شهرستان به شدت زخمی شده است. براساس این خبر، شامگاه روز سه‌شنبه ۶ آذرماه، عبدالرحمن شریفی ۴۰ ساله شهروندی از توابع بانه در پی انفجار مین در منطقه مرزی هنگه ژال به شدت زخمی شد.

از ابتدای سال جاری تا کنون بنا بر اخباررسیده از منابع متعدد رسانه‌های مستقل کردستان ایران ۹۴ شهروند ایرانی عمدتاً کرد تاکنون به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران به جرم حمل بار و کولبری کشته شده‌اند و۲۷۴ نفر نیز تا کنون مجروح گردیده‌اند، همچنین ۱۶ کولبر نیز به روی مین رفته و کشته و مجروح شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

در ابتدای سال جاری رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در مشهد و همچنین پس از آن در دیدار با مدیران با جمهوری اسلامی به صراحت مخالفت خود را با برخورد با کولبران اعلام کردند.

آقای خامنه‌ای گفته است: «مراد من ازقاچاق، فلان کوله بَرِ ضعیفِ نیست که می‌رود آن‌طرف یک‌چیزی را برمی‌دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ این‌ها که چیزی نیست، این‌ها اهمیتی ندارد؛ با آن‌ها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد. من قاچاق‌های سازمان‌یافته بزرگ را می‌گویم؛ ده‌ها کانتینر یا صدها کانتینر اجناس گوناگون قاچاق وارد کشور بشود؟ خب، باید برویم برخورد کنیم»

با تمام این اوصاف برخورد بشدت خشونت‌باربا کولبران عمدتاً از سوی سپاه پاسداران ادامه دارد و به‌طور متوسط هر هفته یک درگیری نظامی با کولبران گزارش‌شده است.

به نظر می‌رسد مبارزه بی‌امان سپاه پاسداران با کولبران بیش از آنکه جنبه امنیتی و برقراری نظم و مبارزه با قاچاق داشته باشد مبارزه‌ای است رقابتی، سپاه پاسداران بنا بر گزارش‌های رسمی و تایید شده و همچنین غیررسمی خود از مجاری مرزهای شرقی و غربی کشور اقدام به قاچاق و ورود کالاهای متنوع اعم از ارزاق و لوازم الکتریکی و خانگی می‌کند و بسیاری از آن‌ها دربازارچه‌های مرزی و با نظارت سپاه و یا بسیج و همچنین نزدیکان به سپاه و یا در شبکه‌هایقاچاق کشور آن‌ها را به فروش می‌رساند، بسیاری از اقلام برقی و یا خوراکی ارائه‌شدهدر فروشگاه اتکا و یا فروشگاه‌های ایثار (متعلق به سپاه پاسداران) از همین مجرا وارد کشور می‌شوند.

از همین رو سپاه پاسداران وجود کولبران و فعالیت‌های آنان را ولو هرچند مختصر مانع از کسب‌وکار خود و رقیب خود می‌داند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy