Wednesday, Dec 5, 2018

صفحه نخست » دلیل استعفای گروهی نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

majles.jpgکیهان لندن - نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به حذف ردیف بودجه پروژه‌های آبرسانی این استان از بودجه سال آینده به صورت گروهی استعفا دادند. این نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته‌اند که وقتی قادر به تامین حداقل آب آشامیدنی مردم اصفهان نباشند دلیلی برای مسئولیت نمایندگی خود نمی‌بینند.

نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۱۴ آذر استعفای خود را به هیئت رئیسه قوه مقننه تقدیم کردند. این نمایندگان همزمان با انتشار خبر لغو سدسازی «کوهرنگ سه» در سرشاخه‌های کارون نمایندگان اصفهان استعفا داده‌اند.

این نمایندگان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دلایل استعفای خود را اجرایی نشدن وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی به مردم استان اصفهان برای جاری‌شدن آب در این استان و احیای زاینده‌رود و حذف ردیف در بودجه سال آینده‌ برای پروژه‌هایی که از قبل در دستور کار بوده اعلام کرده‌اند.

isf_majles.jpg

اکبر ترکی نماینده فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی درباره دلیل استعفای نمایندگان استان اصفهان، گفته است: «نمایندگان به دلیل حذف پروژه‌های آبرسانی استان اصفهان از ردیف‌های بودجه سال آینده، نامه‌ای را تدوین و در آن استعفای خود را اعلام کردند.»

به گفته ترکی، این نمایندگان در انتظار سپری شدن مراحل قانونی استعفا خود هستند.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

در بخشی از این نامه آمده که «سازمان برنامه و بودجه علیرغم پیگیری بسیار زیادی که انجام شده حتی از گذاشتن اعتبار در ردیف مرتبط با تامین آب شرب که در سال جاری تا مرز بحران جلو رفت خودداری کرده؛ لذا در صورتی که نتوانیم حداقل حق مردم استان جمعیت چند میلیونی را برای تامین آب شرب آنها از طریق این دولت تامین نماییم، دلیلی برای حضور در مسئولیت نمایندگی نمی‌بینیم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy