Saturday, Dec 8, 2018

صفحه نخست » تور اربعین با پرواز فرست کلاس در سنگاپور، دستاورد سفر پر خرج مدیران برای چه بود؟

1stClass_120818.jpgمدیران بیمه ما در حالی با عجله و در روز اربعین خود را با پرواز فرست کلاس به سنگاپور رسانده‌اند تا در یک همایش بیمه اتکائی شرکت کنند که اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عملا اجازه هیچ اقدامی را به شرکت‌های داخلی نمی‌دهد.

رویداد۲۴ - درست در روزهای اربعین حسینی که مردم ایران راهی کربلا بودند، سفری از تهران به مقصد سنگاپور انجام شد که در لیست مسافران فرست کلاس آن نام مدیران شرکت بیمه ما نیز به چشم می‌خورد؛ سفری که گفته شد برای حضور حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه ما در همایش بیمه‌های اتکایی انجام شده است. درست مثل سفر به آنتالیا که در ایام تعطیلات نوروز توسط مدیرعامل بیمه ما انجام گرفته بود.

اگر «بانک ملت» دولتی نبود و سهامدار اصلی شرکت «بیمه ما» محسوب نمی‌شد، احتمالا سفرهای خارجی مدیران این شرکت برای افکار عمومی اهمیت چندانی نداشت، اما وقتی پای منابع عمومی و بیت‌المال به میان می‌آید، نحوه هزینه‌کرد هر ریال از این سرمایه اهمیت پیدا می‌کند؛ آنهم هنگامی که هیچ مرجعی درباره اهمیت این سفر و دستاوردهای آن سخنی نگفته است.

معمولا نخستین مرجعی که درباره عملکرد یا تصمیمات یک شرکت توضیح می‌دهد، روابط عمومی آن مجموعه است؛ با اینهمه جستجوی کلمات «سنگاپور» و«آنتالیا» در سایت رسمی بیمه ما بی‌نتیجه است. به نظر می‌رسد این سفر و دستاورد آن اهمیت چندانی نداشته که حتی در سایت شرکت، توضیحی درباره آن داده نشده است.

147375_656.jpgدر توضیح بیمه اتکایی گفته شده معمولا شرکت‌های جهانی بیمه‌ای برای توزیع ریسک در سطح شبکه‌های ملی و جهانی شرایطی ایجاد می‌کنند که یک شرکت، شرکت‌های بیمهٔ دیگر را که خود از ضرر‌های احتمالی مصون نیستند، بیمه کند.

اطلاعات موجود در سایت بیمه ما نشان می‌دهد سال گذشته هنگامی که تحریم‌های آمریکا اجرایی نشده بود، قرارداد بیمه اتکایی میان شرکت بیمه ما با شرکت اسکور فرانسه منعقد می‌شود. مسئولان شرکت اعلام کردند این قرارداد به منظور افزایش توانایی جهت تضمین سرمایه‌های بزرگ و ریسک‌های پیچیده بوده است. موضوع قرارداد هرچه بوده و با هر هدفی بوده، شاید در زمان اجرایی بودن برجام چندان سوال‌برانگیز نبوده است اما سوال اینجاست شرکت بیمه ما به عنوان زیرمجموعه بانک ملت در دوران اوج تحریم‌ها که مراودات مالی ایران با کشورهای دیگر در کمترین حد خود قرار گرفته، چگونه قرار است معاملات بانکی و مالی خود را انجام بدهد؟ آیا مدیران این شرکت به سازوکار ویژه مالی خاصی دست یافته‌اند؟

اگر پاسخ این پرسش بله است، مدیران بیمه ما می‌توانند به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به دولت کمک و شاید انجام این سفر پرخرج را توجیه کند، اما اگر پاسخ خیر است (که طبیعتا خیر است زیرا وزارت خارجه پس از ماه‌ها رایزنی با اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته چنین سازوکاری ایجاد کند) مدیران بیمه ما بهتر است به این سوال پاسخ دهند که در این شرایط هزینه‌های جانبی نجومی همچون هتل‌های گرانقیمت و بلیت فرست کلاس تهران سنگاپور با مبلغی بسیار بالا چه توجیه اقتصادی و کاری دارد؟

جالب آنکه در پرسش از شرکت‌های بیمه این نتیجه حاصل شده که به جز بیمه ما، تقریبا سایر شرکت‌های بیمه در ایران در این همایش شرکت نکرده‌اند بنابراین حتما مدیران بیمه و بانک ملت درباره هزینه‌های گزاف این سفر پاسخی مناسب دارند.

خبرنگار رویداد۲۴ مطلع شده که اینگونه سفر‌ها باید با اجازه و هماهنگی گروه مالی بانک ملت (هلدینگ بانک ملت) و خود بانک ملت انجام شود. آیا مدیران ارشد بانک ملت و گروه مالی بانک ملت از هزینه‌های نجومی و فرست کلاس مدیرعامل بیمه ما آگاه هستند یا آن‌ها نیز به دلایل نامشخص فعلا سکوت اختیار کرده‌اند.

رویداد۲۴ موضوع را از احسان همتی مدیر بیمه های اتکایی و روابط بین الملل و حجت بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه ما پیگیری کرد که متاسفانه هیچکدام حاضر به ارائه توضیحات در این خصوص نشده‌اند. رویداد۲۴ آمادگی انتشار توضیحات مدیران ارشد بیمه ما را در این خصوص و شبهات دیگر به منظور تنویر و قضاوت افکار عمومی دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy