Saturday, Dec 8, 2018

صفحه نخست » کارگران اهواز در ۲۹مین روز اعتراضاتشان: «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی»

8A0D6BED-25DD-4EB9-A171-5FA6C7CC552D.jpegدبی-العربیه.نت

اعتراضات کارکنان شرکت فولاد در اهواز روز شنبه ۸ دسامبر ۲۰۱۸ وارد روز بیست و نهم خود شد و معترضان با سر دادن شعارهای کارگری و سیاسی علیه نیروهای امنیتی و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی را «دروغگو» خواندند.
کارگران معترض با شعار «روحانی دروغگو، کلید حل مشکلت کو» وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی و گفته او که کلیدی برای حل مشکلات کشور دارد را به چالش کشیده و شعار «مرگ بر ستمگر» سر دادند.

آنها همچنین با بی‌اثر دانستن تهدیداتی که نهادهای امنیتی مطرح کرده‌اند، شعار دادند: «تهدید و زندانی دیگر اثر ندارد». گزارش نهادهای حقوق بشری حاکی از آن است که در روزهای گذشته حداقل ۱۰ تن از کارگران معترض بازداشت شده‌اند.

صبح روز شنبه نیز تصاویر و ویدئوهای متعددی از حضور کارگران معترض در خیابان‌های اهواز و در مقابل نهادهای رسمی این شهر منتشر شد.

در هفته گذشته کارگران طی اعتراضات خود به حضور نظامی ایران در سوریه، یمن، عراق و همچنین کمک مالی و نظامی به برخی گروه‌ها مانند حزب‌الله و همچنین رژیم سوریه اعتراض کرده و شعار «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» سر دادند.

این در حالی است که رژیم ایران میلیاردها دلار خرج حضور نظامی خود در منطقه می‌کند، این کارگران ماه‌هاست که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

رژیم ایران علاوه بر کشته شدن شماری از نظامیانش در سوریه، میلیاردها دلار صرف حمایت از رژیم بشار اسد کرده است. استفان دی‌میستورا این مقدار را سالانه ۶ میلیارد دلار برآورد کرد. برخی منابع نظامی این مبلغ را ۱۴ میلیارد دلار در سال اعلام کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy