Monday, Dec 17, 2018

صفحه نخست » داماد رییس جمهور استعفا کرد +متن استعفا

kambiz_Mehdizadeh.jpgایران اینترنشنال ـ پس از چند روز جنجال درباره انتصاب داماد حسن روحانی به‌عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و حمایت وزیر از این انتصاب، برخی رسانه‌ها امروز نوشتند که کامبیز مهدی‌زاده از این سمت کنار رفته است.

اعتماد آن‌لاین امروز نوشت کامبیز مهدی‌زاده از سمت خود کنار رفته و نامه استعفای خود را هم به رضا رحمانی، وزیر صمت، داده است.

داماد حسن روحانی در نامه استعفای خود، با تشکر از وزیر صمت، خطاب به او نوشت: «اجازه می‌خواهم از خدمتتان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم.»

استعفای مهدی‌زاده در حالی رخ داد که امروز رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفته بود انتصاب مهدی‌زاده ربطی به این‌که او داماد رییس‌جمهوری است ندارد و «داماد رییس‌جمهور یک نیروی جوان و نخبه است».

رحمانی اضافه کرده بود مخالفان این انتصاب «وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعا اگر هر فردی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند». او تاکید کرده بود که ملاک انتصاب مهدی‌زاده «شایستگی‌ها، صلاحیت‌های فردی، کارآمدی، مدارک تحصیلی، انگیزه و رزومه‌ای قوی» بوده است.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از این سخنان وزیر صمت، داماد روحانی، که انتصاب او با واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی مواجه شده بود، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

پیش‌تر، برخی رسانه‌ها اخباری منتشر کرده بودند که حکایت از «برخورد» روحانی با وزیر صمت و دستور او برای برکناری دامادش را داشت. با این حال و چند روز پس از انتشار این خبر، وب‌سایت اطلاع‌رسانی دولت (پاد) خبر انتصاب مهدی‌زاده را منتشر کرده بود. همچنین، عکس‌هایی از او در سمت جدیدش در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود.

خبر انتصاب مهدی‌زاده به‌عنوان رییس سازمان زمین‌شناسی و معاون وزیر صمت، روز ۲۳ آذرماه منتشر شده بود. او جانشین راضیه لک، تنها معاون زن وزیر صمت، شده بود.

داماد حسن روحانی پیش از این سابقه حضور در سمت‌هایی چون مشاور مدیر‌عامل شرکت توسعه نفت، مشاور فدراسیون کاراته، عضو هیات‌رییسه ورزش‌های رزمی، ‌ مشاور سازمان ملی جوانان، دبیری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را در کارنامه خود دارد.

***

در متن استعفای وی آمده است:

" از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اجازه می خواهم از خدمت تان مرخص شوم و به فعالیت های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی ام ادامه دهم.

باردیگر از حسن ظن و اعتماد حضرتعالی سپاسگزارم".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy