Wednesday, Dec 19, 2018

صفحه نخست » وزیر اطلاعات: جریان‌های ضدانقلاب در حال نزدیک شدن به هم هستند

farda_121818.jpgرادیو فردا - وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتحاد اپوزیسیون خارج از کشور هشدار داد و گفت که «با حمایت آمریکا، جریان‌های مختلف ضد انقلاب در حال نزدیک شدن به هم هستند و سعی در همگرایی و هم‌افزایی دارند».

محمود علوی روز سه‌شنبه ۲۷ آذر این اظهارات را در پاسخ به طرح سوال جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد.

آقای محبی‌نیا این سوال را مطرح کرد که «وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت و جلوگیری از هر گونه بحران در سال ۹۷ چه تمهدیدات امنیتی مطمئن را اجرا کرده است؟»

وزیر اطلاعات ایران با بیان اینکه «شرایط امنیتی امروز کشور با سال‌های گذشته متفاوت است»، ادعا کرد: «با شرایطی مواجه هستیم که سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دوردست، مستقیم علیه امنیت ایران وارد عمل شده‌اند و از جریان‌های تروریستی و گروه‌های تروریستی با تمام وجود به صورت نقدی، کالایی و آموزشی حمایت می‌کنند».

وی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه بویژه اسرائیل را متهم کرد که «با تمام توان وارد عمل شده و تیم‌های تروریستی را ساماندهی می‌کنند» و از سوی دیگر، «با حمایت آمریکا، جریان‌های مختلف ضد انقلاب در حال نزدیک شدن به هم هستند و سعی در همگرایی و هم‌افزایی دارند».

آقای علوی همچنین مدعی شد که «در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از ۶۴ همایش و نشست و هم اندیشی بین جریان‌های مختلف قومی و ضد انقلابی برگزار شده است برای این که سطح مبارزه خود با جمهوری اسلامی ایران را یکی کنند».

وی انتقاد کرده که بودجه وزارت اطلاعات ایران «همان بودجه‌های قبل است و تغییر نکرده ولی انتظارات تغییر کرده است» و افزوده که این نهاد امنیتی «اگر قبلا سه ماه یک بار یک تیم تروریستی را زیر ذره‌بین» می‌برده است در حال حاضر، «گاهی در هفته دو تیم تروریستی را شناسایی» می‌کند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این نیز، اسرائیل و عربستان سعودی را به حمایت از گروه‌های مسلح مخالف حکومت و دست داشتن در حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز متهم کرده بودند اما این کشورها اتهام یاد شده را رد کردند.

در همین زمینه محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، اواخر تیرماه ۹۵ عربستان را به ایجاد دو «پایگاه نظامی» در اقلیم کردستان عراق و بلوچستان پاکستان برای «ناامن کردن» ایران متهم کرده بود.

همچنین حسین علایی فرمانده سابق سپاه پاسداران، گفته بود که آمریکا و اسرائیل به نسبت گذشته دسترسی‌های اطلاعاتی بیشتری دارند و «سازمان اطلاعاتی درون ایران ایجاد کرده‌اند».

وزیر اطلاعات ایران در ادامه سخنان روز سه‌شنبه خود اضافه کرد: «اگر پیش از این تیم‌های تروریستی با یک وانت یا چند اسلحه کلاشینکف وارد... کشور می‌شدند امروز با ماشین‌های شاسی بلند و موتورهای تندرو و اسلحه‌های تیربار یا حتی با توپ‌های ۲۳ میلی متری ضد هوایی وارد کشور می‌شوند».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای علوی همچنین مدعی شد که این گروه‌ها قبلا توسط سازمان‌های امنیتی خارجی تنها «آموزش چریکی می‌دیدند» اما اکنون «آموزش اطلاعاتی می‌بینند که چگونه ارتباطات و رفت‌وآمد خودشان را از دید عوامل اطلاعاتی پنهان کنند».

وی در عین حال با دفاع از عمکرد نهاد زیرنظر خود، آمار داده که «وزارت اطلاعات از هر۱۰۰ اقدام تروریستی ۹۷ تا ۹۸ مورد آن را خنثی می‌کند»، و افزوده که این تشکیلات امنیتی توانسته است «موارد ضد امنیتی را به حداقل» برساند.

تکذیب ادعای «اعطای گرین کارت به ٢٥٠٠ ایرانی»

وزیر اطلاعات ایران همچنین در پاسخ به پرسش کاظم جلالی، نماینده تهران، در خصوص «اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام»، خبر اعطای ٢٥٠٠ گرین‌کارت به ایرانیان در جریان مذاکرات وین را «بی‌پایه و اساس» خواند و گفت که «باید هوشیار باشیم تا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم».

مجتبی ذالنور، نماینده قم در مجلس و عضو جبهه پایداری، پیش از این ادعا کرده بود که آمریکا در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران (برجام) به ٢٥٠٠ نفر از ایرانیان گرین کارت داده است.

این ادعا بازتاب گسترده‌ای داشت و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز با استناد به گزارش شبکه فاکس نیوز درباره این ادعا از این اقدام دولت اوباما انتقاد کرده بود.

با این حال، جف پرسکات، از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما، به توئیت آقای ترامپ واکنش نشان داده و گفته بود که «این اتهام مضحک و غلط است».

پیش از وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز ادعای آقای ذوالنور و همچنین ادعای برخی نمایندگان درباره دوتابعیتی بودن حسن روحانی را تکذیب کرده بود.

آقای علوی روز سه‌شنبه همچنین گفت: «وزارت اطلاعات تمام موارد و حواشی مذاکرات را در اسرع وقت به استحضار مقامات رسانده است حتی آن اتفاق که عراقچی قلم خود را به سمت مذاکره‌کننده آمریکایی پرتاب کرده بود را نیز گزارش داده‌ایم».

به ادعای مقامات ایرانی، جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا، در جریان مذاکرات وین حین سخن گفتن بر اثر عصبانیت دستش را بر میز می‌کوبد و خودکاری که روی میز بوده است به سمت عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، پرت می‌شود و آقای عراقچی نیز این خودکار را به سمت جان کری پرتاب می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy