Wednesday, Dec 19, 2018

صفحه نخست » درخشش دختران فوتبالیست ایرانی مقیم ایتالیا

soccer_121918.jpgگزارش از فرهمند علیپور - یورونیوز

جمعی از دختران ایرانی ساکن در شهر تورین ایتالیا که با هدف دور هم بودن و لذت بردن از بازی فوتبال تیمی را تشکیل داده بودند، اینک و پس از ظهوری درخشان، نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرده اند. به‌گونه ای که برخی از این دختران فوتبالیست مورد توجه تیم‌های صاحب نام ایتالیا قرار گرفته‌اند.

چند ماه پیش و به فاصله دو ماه مانده به برگزاری مسابقاتی موسوم به «بالو موندیال» در شهر تورین، دختران ایرانی ساکن در این شهر که اغلب دانشجو هستند تصمیم گرفتند تا با تشکیل دادن تیمی در این مسابقات حضور داشته باشند. کسری چلبی، مربی این تیم می‌گوید که هدف آن‌ها تنها حضور در میدان سبز فوتبال بود و تصور نمی‌کردند که بتوانند به یکی از تیم های موفق زنان تبدیل شوند و مسیر رویاهای فوتبالی خود را کوتاه‌تر کنند.

ایتالیا که در زمینه فوتبال یکی از صاحب نام ترین کشورهای دنیاست در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار شد، غایب بود، غیبتی که با اندوه و سرخوردگی زیاد ایتالیایی‌ها همراه بود اما آنها بیکار ننشستند و از جمله مسابقاتی تحت عنوان «توپ جهانی» یا «بالو موندیال» برگزار کردند. در این مسابقات که در شهرتورین، یکی از پایتخت‌های فوتبال در قاره سبز، برگزار شد، تیم دختران ایرانی موفق شدند تا در میان سی و دو تیم، مقام سوم را کسب کنند. آن‌ها در این مسابقات حتی موفق شدند تیم دختران ایتالیا را سه صفر شکست بدهند و البته برنده جام اخلاق را نیز کسب کنند.

519136.jpgسمیه صرفجو کاپیتان این تیم است

***

دو تن از فوتبالیست‌های دختر ایرانی شانس حضور در تیم‌های ایتالیایی را دارند

گرچه سطح مسابقات «بالو موندیال» دارای اهمیت چشمگیری نبود، اما اهمیت این مسابقات آنجا است که تورین خانه تیم‌های معروف فوتبال در سطح جهان است که گوشه چشمی نیز به حاضران در این مسابقات داشتند. موضوعی که باعث شد تا دو تن از فوتبالیست‌های دختر ایرانی شانس حضور در تیم‌های ایتالیایی را پیدا کنند.

نسترن کشمیری پور که با نمایش استعداد خود در این مسابقات به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد، اکنون توانسته است به عضویت تیم فوتبال دختران باشگاه «نیو تیم کیک آف تورین» درآید. طناز مولایی دیگر دروازه بان دختر ایرانی است که اکنون مورد توجه تیم دختران باشگاه صاحب نام یونتوس قرار گرفته است.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

کسری چلبی مربی این تیم با اشاره به همین موفقیت ها است که آنها را معجزه می خواند. معجزه ای که به گفته او حاصل تلاش‌های دختران فوتبالیست ایرانی، علی رغم کمبود امکانات و راه اندازی سریع آن در مدت کوتاهی قبل از برگزاری مسابقات بود.

نکته مورد توجه دیگر، ترکیب افراد حاضر در این تیم است. نسترن کشمیری پور از همدان، طناز مولایی از اصفهان و کاپیتان این تیم یعنی سمیه صرفجو که همچون چلبی از شهر رشت می آیند و برخی دیگر از بازیکنان که از تهران و کرج هستند. در واقع تیمی که می توان گفت از نقاط مختلف ایران تشکیل شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy