Friday, Dec 21, 2018

صفحه نخست » ۷ ایرانی عضو نیروی قدس سپاه در پاکستان بازداشت شدند

fakePass_122018.jpgایران بریفینگ / آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان اعلام کرد ۷ تبعه ایرانی را به دلیل داشتن گذرنامه‌ها و کارت‌های شناسایی «جعلی» پاکستانی بازداشت کرده است.

به گزارش روزنامه پاکستانی داون، یک مقام بلندپایه FIA گفت: این افراد پس از رسیدن از بحرین با گذرنامه‌های پاکستانی در فرودگاه تربات بازداشت‌شده‌اند. بازداشتی‌ها برای انجام بازجویی‌های بیشتر به شهر کویته منتقل‌شده‌اند.

به گفته این منبع، بازداشت‌شدگان از سال ۲۰۱۴ با گذرنامه‌های جعلی پاکستانی به بحرین تردد می‌کردند.

این مقام امنیتی پاکستان تائید کرده از این ۷ نفر عضویت دست‌کم ۲ نفرشان به سپاه پاسداران احرازشده است.

بازداشت‌شدگان با پاسپورت جعلی پاکستان به عربستان و بحرین هم در سال گذشته سفرکرده بودند.

در ژوئیه ۲۰۱۸، پلیس بحرین تعدادی پاکستانی را به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی بازداشت کرد و آنان را به زندان منامه فرستاد. اما مقام FIA می‌گوید: «وقتی‌که کنسول سفارت پاکستان در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ از زندان بازدید کرد، متوجه شد که متهمان بازداشتی درواقع ایرانی بودند، اما گذرنامه‌های پاکستانی داشتند.

پس‌ازآن به تمام فرودگاه‌های پاکستان یک هشدار ارسال شد و مشخصات متهمان به همه مقامات مربوطه داده شد. در ۱۳ دسامبر، زمانی که ۷ متهم در فرودگاه تربات فرود آمدند، فوراً توسط FIA بازداشت شدند»

در ۲۳ شهریور سال جاری (۱۳۹۷) وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور ۱۴ تبعه ایرانی که با گذرنامه‌های جعلی وارد بحرین شده بودند را بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه گفته‌شده که اتباع ایرانی یادشده با خرید گذرنامه کشورهای آسیایی قصد ورود غیرقانونی به بحرین را داشته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

نیروی قدس سپاه پاسداران در بسیاری از مأموریت‌های خارجی نیروهای خود به‌منظور کم کردن حساسیت امنیتی و پوشش بیشتر از پاسپورت‌های جعلی کشورهای دیگر استفاده می‌کند، امور جعل پاسپورت در سپاه پاسداران و نیروی قدس در معاونتی به نام ۹۰۰ یا «یگان میثاق» انجام می‌شود.

ایران بریفینگ به‌زودی در مورد یگان میثاق گزارش مفصلی خواهد داشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy