Friday, Dec 21, 2018

صفحه نخست » محسن رضایی: با مبارزه فرهنگی می‌توان جلوی تسلیم و تغییر نظام را گرفت

rezai_122118.jpgهواداران آمریکا جلوی تحول اقتصاد ایران را گرفته‌اند

دویچه وله - روحانی در تکاپوی نجات برجام است اما دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید با مبارزه فرهنگی می‌توان جلوی تسلیم و تغییر نظام را گرفت. به اعتقاد او آمریکا در کنار تحریم‌های اقتصادی روی "سربازان فرهنگی داخلی" حساب کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران به فساد، جناح‌بازی، ناکارآمدی و عقب‌ماندگی اقتصادی در ایران اذعان کرده اما تقصیر را به گردن آمریکا و هواداران آمریکا انداخته است. او روز جمعه ۳۰ آذر در "اجلاس ملی اصحاب عشق" در تهران گفت: «اگر اندیشه‌های آمریکایی وارد مدیریت کشور نشده بود، تجمل و فساد هم نبود.»

محسن رضایی نسبت به نفوذ آمریکا هشدار داده و عنوان کرده که هواداران آمریکا در ۴۰سال گذشته، جلوی تحول در اقتصاد ایران را گرفته‌اند: «آنها را از امنیت و دفاع بیرون کردیم اما در اقتصاد هستند و گرانی و تورم را به مردم تحمیل می‌کنند.»

رضایی افزوده که فساد و ناکارآمدی موجود به اندیشه ‌و فرهنگ دنیایی آمریکایی ‌بر می‌گردد: «خواب آشفته آمریکایی‌ها را به هم خواهیم ریخت... منظور ما از آمریکا فقط دولت آمریکا نیست. دولت آمریکا، هواداران آمریکا و اندیشه‌های آمریکا را در نظر داریم. تفکری است که نمی‌گذارد در خودروسازی مانند موشک‌سازی پیشرفت کنیم. در عمق این موانع آمریکا قرار دارد...»

فرمانده سابق سپاه پاسداران معتقد است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا برای بهره‌برداری سربازان فرهنگی آمریکا در ایران است: «خواب آشفته آمریکایی ها در چهلمین سال انقلاب برای همه مردم ما مهم است ولی برای آنهایی که کار فرهنگی می‌کنند، مهم‌تر است. آمریکایی‌ها روی سرمایه فرهنگی خودشان در ایران حساب کرده‌اند. ماجرا از اقتصاد شروع شده اما خیال می‌کنند که تیر خلاص را سربازان فرهنگی آمریکا در داخل ایران خواهند زد.»

رضایی افزوده که ترامپ می‌خواهد بستر تغییر یا تسلیم نظام را فراهم کند و بزرگترین خدمت اندیشه‌های آمریکایی در ایران، گرفتن قدرت تحول و ابتکار از جریان انقلاب است: «از زمان بنی صدر تا کنون، وعده بهبود وضعیت دادند و کارها را به انجام نرساندند. می‌خواهند با اندیشه‌های آمریکایی از تکرار تجربه انقلاب مانند ایجاد سپاه و بسیج و جهاد سازندگی جلوگیری کنند. مانع دیگر سربازان و هواداران آمریکایی هستند. اینها می‌خواهند با کارشکنی و بی‌قانونی مردم را از نظام رویگردان کنند. کارشکنی سربازان مجانی آمریکا که در سال‌های اخیر با وابستگی فکری کار می‌کردند با عوامل نفوذی در هم آمیخته‌اند.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام احتمال داده که توجه آمریکایی‌ها به نیروهای اپوزیسیون ایران به قصد غفلت از هواداران آمریکا در داخل کشور باشد: «ما نمی‌توانیم با توپ و تانک با این اندیشه مبارزه کنیم اما در انقلاب فرهنگی باید مبارزه را تشدید کرد...».

رضایی هم‌چنین گفته که کانال اعتباری اروپایی‌ها به خرید دارو و غذا منتج می‌شود و خواستار آن شده که کار جهاد اقتصادی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با محوریت مبارزه فرهنگی پیش برود.

تاکیدهای رضایی برای مقابله فرهنگی با اقتصاد بلوکه شده ایران در حالی است که مجتبی ذوالنور، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تاخیر در اجرایی شدن ساز و کار مالی اروپا ابراز نگرانی کرده و از وزارت امور خارجه خواسته که پیگیر این امر باشد.

اتحادیه اروپا از هفت ماه پیش در تلاش ایجاد کانالی برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران بوده ولی این کانال با وجود وعده برای به جریان افتادن تا پایان سال ۲۰۱۸، هم‌چنان معوق مانده است. در این میان و به گزارش فایننشال تایمز سوئیس به زودی کانالی مالی راه‌اندازی می‌کند تا ایران بتواند از طریق آن پول دارو، مواد غذایی و کالاهای پزشکی مورد نیازش را پرداخت کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy