Saturday, Dec 22, 2018

صفحه نخست » شبکه تلویزیون ملی اسرائیل: دلیل خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از سوریه، نگرانی از ترور ایرانی بود

8AB1C995-6E23-492A-8EAB-91BD86BD8F47.jpegرادیو پیام اسرائیل، شبکه تلویزیون ملی اسرائیل ادعا کرد که یکی از علل تصمیم پرزیدنت ترامپ برای بیرون بردن نیروهای آمریکایی از سوریه، این نگرانی بوده که سپاه پاسداران و فرماندهی سپاه قدس، یک رشته عملیات تروریستی علیه سربازان آمریکایی تدارک می بینند.

این شبکه بدون بردن نام منبع خبری خود؛ گزارش داد که بخشی از این عملیات تعرضی و انتقام جویانه، علیه حضور سربازان آمریکایی در عراق تدارک دیده شده بود.

در گزارش شبکه تلویزیونی گفته شده که ایالات متحده جزئیات این نگرانی خود را به اسرائیل اطلاع داده بود.

در ادامه خبر آمده است که فرماندهان سپاه پاسداران قصد داشتند با انجام یک رشته عملیات تروریستی علیه سربازان آمریکایی و کشتن شماری از آنان، موجب تحقیر هرچه بیشتر ایالات متحده گردند.

مقامات ایالات متحده و اسرائیل، هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

دولت فرانسه می گوید، اکنون که ایالات متحده نیروهای خود را از سوریه بیرون می برد، ارتش فرانسه کردهای آن کشور را تحت حمایت خویش خواهد گرفت.

سخن از همان کردهایی است که رئیس جمهوری ترکیه اعلام داشته که با فرستادن سرباز، قصد دارد آن ها را سرکوب کند. این کردها تا کنون تحت حمایت ایالات متحده قرار داشته اند.

دولت فرانسه اعلام داشت که بیشترین تلاش خود را به عمل خواهد آورد که از کردها دفاع کند و نگذارد به آنان آسیب برسد.

منابع آگاه خبری در پاریس که نام آن ها برده نشد گفتند که ارتش فرانسه در هفته های آینده خواهد کوشید همه گروه هایی در سوریه را که تحت حمایت ایالات متحده قرار داشتند، زیر چتر پشتیبانی خود بگیرد و امنیت آن ها را حفظ کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy