Tuesday, Jan 1, 2019

صفحه نخست » تحویل هواپیماهای مسافربری سوخوی روسیه به ایران منتفی شد

sokho.jpgالعربیه - مقصود اسعد سامانی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد که تحویل هواپیماهای مسافر بری سوخوی روسیه به ایران منتفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سامانی سه‌شنبه ۱ ژانویه در این باره گفت که دریافت ۲۰ فروند هواپیمای سوخو با وجود امضای تفاهم‌نامه خرید بین ایران و روسیه منتفی شده است.

او افزود: «به دلیل عدم صدور مجوز اوفک، ورود هواپیماهای سوخو از روسیه منتفی شده و سرانجام قراردادهای خرید ناروشن است».

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران در توضیح این ماجرا گفت: «شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اخیرا تفاهمنامه خرید ۲۰ فروند هواپیمای سوخو را به امضا رسانده بود و یک ایرلاین داخلی هم پیش‌نویس قرارداد اجاره سه فروند هواپیمای سوخو را منعقد کرده بود اما گویا فعلا به دلیل عدم صدور مجوز اوفک، ورود این هواپیماها مقدور نیست».

ماه مارس گذشته الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه از توافق مسکو و تهران برای ورود هواپیماهای «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

نوواک در گفت‌وگو با شبکه «روسیه ۲۴» اعلام کرد مسکو و تهران درباره تحویل هواپیماهای «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، وزیر انرژی روسیه تأکید کرد: «ما درباره امکان خرید سوخو سوپرجت-۱۰۰ توسط شرکای ایرانی مان گفت‌وگو کردیم و طرحی برای چگونگی انجام این کار تدوین کرده‌ایم».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این وزیر روس افزود، طرف‌های ایرانی و روسی توافق کرده‌اند که وسایل حمل و نقل مختلفی ساخت روسیه به ایران منتقل شود.

وی در این رابطه گفت: «امروز ما درباره تحویل واگن‌های مسافربری ریلی گفت‌وگو کردیم. ما قبلا ۱۲۰۰ واگن را تحویل داده‌ایم و در نظر داریم در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۳ هزار واگن دیگر به این ناوگان بیفزاییم».

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست با حضور مقامات دولتی دو کشور درباره فروش بیشتر اتوبوس‌های ساخت روسیه و نیز ناوگان‌های حمل و نقل تولید شده توسط کارخانجات خودروسازی «کاماز» و «اواز» روسیه گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.

به نظر می‌رسد اقدام ایران برای خرید هواپیما از روسیه پس از فشارهایی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تحویل ندادن هواپیماهای بوئینگ به ایران اعمال کرده است.

از سویی دور دوم تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران آغاز شده که شامل صنعت حمل و نقل ایران هم می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy