Wednesday, Jan 16, 2019

صفحه نخست » فرمانده سپاه اسرائیل را تهدید کرد

jafari.jpgبترسید از روزی که موشک‌های نقطه‌زن بر سرتان فرود آید

دویچه وله - فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به هشدار اخیر نتانیاهو به ایران، اسرائیل را تهدید کرد که "با دم شیر" بازی نکند. محمدعلی جعفری خطاب به نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «بترسید از روزی که موشک‌های نقطه‌زن بر سرتان فرود آید.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، روز چهارشنبه ۲۶ دی (۱۶ ژانویه) در واکنشی تند به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ضمن "مضحک و خنده‌دار" خواندن "تهدید" او و تأکید بر "اراده جمهوری اسلامی مبنی بر حفظ آنچه در سوریه دارد"، این کشور را تهدید به "انتقام" کرد.

نتانیاهو تهدید کرده بود، چنانچه جمهوری اسلامی نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، محمدعلی جعفری در واکنش به هشدار نتانیاهو در مورد خروج نیروهای نظامی ایران از سوریه تأکید کرد: «هم تمامی مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی را که برای آموزش و توانمندسازی مبارزین مقاومت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه، در این کشور اسلامی داریم حفظ خواهیم کرد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «اگر وی گفته باشد "ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد" منظورشان این بوده که ایران یگان نظامی در سوریه ندارد و شما خوب می‌دانید که اقتدار و ابهت یگان‌های نظامی ایران به‌حدی است که اگر حضور حتی یکی از آنها را در سوریه ببینید، از ترس قالب تهی خواهید کرد.»

"حکمت بزرگ" صبر جمهوری اسلامی

جعفری در ادامه افزود: «مطمئن باشید این تهدید مضحک شما را هیچ به‌حساب نمی‌آوریم؛ بدانید اگر برابر برخی اقدامات مذبوحانه شما صبر پیشه می‌کنیم، حکمتی بزرگ در آن نهفته است.»

فرمانده کل سپاه در نهایت با بیان اینکه "بی‌شک شما در آینده‌ای نه‌چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد"، اسرائیل را به شدت تهدید کرد و گفت: «فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید! بترسید از روزی که موشک‌های نقطه‌زن ایران غرش‌کنان بر سرتان فرود آید و انتقام همه خون‌های به‌ناحق‌ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته در جریان مراسمی در تل‌آویو گفته بود: «دیروز شنیدم که سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته، ایران هیچ حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها به آنها مشاوره می‌دهد. پس بگذارید به آنها توصیه کنم، هر چه زودتر از آنجا [سوریه] بیرون بروید، چون ما به سیاست محکم خود برای حمله، همانطور که وعده داده بودیم و در حال انجام آن هستیم، بدون تردید و بی‌رحمانه ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو یکشنبه گذشته نیز به‌طور غیرمنتظره ضمن تأیید حمله اسرائیل به "انبارهای سلاح ایران در فرودگاه بین‌المللی دمشق" برای نخستین بار اذعان کرده بود که این کشور صدها بار اهدافی متعلق به ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف قرار داده است. اسرائیل پیش‌تر سکوت اختیار کرده و حملات خود به این مواضع را رسما نه تأیید و نه تکذیب می‌کرد.

"چالش اصلی اسرائیل"

نتانیاهو در سخنان دیروز خود بار دیگر "چالش اصلی اسرائیل" را "ایران و مأموران تروریستی" این کشور دانست و مدعی شد که ارتش اسرائیل "از نفوذ نظامی ایران در سوریه جلوگیری کرده است". او همچنین مقام‌های ایرانی به "دروغگویی" متهم کرد و گفت: «آنها در این باره دروغ می‌گویند و همینطور وقتی می‌گویند که تلاش‌شان برای پرتاب ماهواره به فضا با شکست مواجه شده، در حال دروغ گفتن هستند.»

وزیر ارتباطات ایران بامداد روز گذشته از مأموریت ناموفق ماهواره پرتاب‌شده ایران به فضا خبر داده و گفته بود که ماهواره موسوم به "پیام" نتوانسته است در مدار قرار بگیرد. محمدجواد آذری جهرمی هم‌زمان از کار بر روی یک ماهواره دیگر به نام "دوستی" و تلاش برای پرتاب آن به فضا خبر داده بود.

نخست‌وزیر اسرائیل جمهوری اسلامی را متهم کرده است که زیر پوشش برنامه فضایی خود، سعی در پنهان کردن نیت اصلی خود برای توسعه موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای دارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه گذشته به وقت محلی، با اشاره به آزمایش اخیر جمهوری اسلامی را متهم به تلاش برای دستیابی به ظرفیت‌های موشکی تهدیدکننده کرده بود. پمپئو تلاش ایران برای پرتاب ماهواره را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانسته و افزوده بود: «این آزمایش بار دیگر نشان می‌دهد که ایران در پی بهبود قابلیت‌های موشکی خود برای تهدید اروپا و خاورمیانه است.»

جمهوری اسلامی اما به‌رغم هشدار آمریکا از تداوم برنامه موشکی و فضایی ایران خبر داده است. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، هفته گذشته در رابطه به برنامه موشکی جمهوری اسلامی گفت: «هیچ قانون بین‌المللی در ممنوعیت این برنامه وجود ندارد.»

به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، موشک‌های ایران "صرفا اهداف دفاعی دارند و قابل مذاکره نیستند". ظریف پیش‌تر نیز در نشست دوحه اعلام کرده بود که «قطعنامه ۲۲۳۱ تنها به کلاهک هسته‌ای موشک‌ها اشاره دارد و بازدارنده آزمایش موشکی نیست.». او از همتای آمریکایی خود خواسته بود که قطعنامه ۲۲۳۱ را "مطالعه" کند و دریابد که موشک‌های نقطه‌زن به کلاهک‌های متعارف مجهزند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy